ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Anthem منتشر شد؛ سقوط آزاد

دیروز بازی Anthem که در لیست انتظار بسیاری از گیمرها بود منتشر شد و آنطور که باید و شاید نتوانست در جلب نظر منتقدان موفق عمل کند. این اتفاق در حالی رخ داد که پس ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

دیروز بازی Anthem که در لیست انتظار بسیاری از گیمرها بود منتشر شد و آنطور که باید و شاید نتوانست در جلب نظر منتقدان موفق عمل کند. این اتفاق در حالی رخ داد که پس از عملکرد ضعیف استودیو بایوور در ساخت Mass Effect: Andromeda طرفداران قدیمی انتظار یک عنوان تمام عیار را داشتند.

بازی Anthem همانند اکثر عناوین قدیمی استودیو بایوور در سبک اکشن و نقش آفرینی ساخته شده است. داستان بازی در دنیای آخرالزمانی جریان دارد که در آن انسان‌ها به اجبار در شهری به نام Fort Tarsis زندگی می‌کنند. تنها چیزی که از انسان‌ها در برابر تهدیدات محافظت می‌کند، دیوارهای بلندی هستند که دور تا دور شهر قد علم کرده‌اند.

تنها افرادی که اجازه‌ی خروج از شهر Fort Tarsis را دارند، سربازان آموزش دیده و مجهز به جولین (Javeiln) هستند که نوعی اگزوسوییت بوده و قدرت‌های ویژه‌ای را به کاربر خود می‌دهد. جولین‌ها انواع مختلفی دارند و گیمر می‌تواند با توجه به سبک بازی مورد علاقه‌اش یک مورد را انتخاب کرده و با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف آن را شخصی سازی کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه بازی Anthem می‌توان به دنیای مشترک آن اشاره کرد که مشابه آن را پیش از این در بازی Destiny دیده بودیم. به واسطه‌ی این ویژگی‌، کاربران می‌توانند در کنار یکدیگر یک جوخه تشکیل داده، به گشت و گذار در محیط‌های وسیع بازی پرداخته و ماموریت‌های خواسته شده را انجام دهند.

بازی Anthem

پس از انتشار بتای عمومی بازی Anthem، نگرانی‌هایی پیرامون نسخه‌ی نهایی بازی به وجود آمد که به نظر می‌رسد بیراه نبوده‌اند. در حال حاضر و با انتشار 2 نقد مثبت، 31 نقد متوسط و یک نقد منفی، متای این عنوان روی پلتفرم پی سی به رقم 61 از 100 رسیده است.

تنها نقدهای مثبت بازی Anthem توسط 2 وبسایت Everyeye.it و XGN ثبت شده‌اند که به ترتیب نمره‌های 76 از 100 و 75 از100 را برای این عنوان در نظر گرفتند. رالف بینجِس که از طرف وبسایت XGN وظیفه‌ی نقد را بر عهده داشته است، جدیدترین محصول بایوور را پروژه‌ای «جاه طلبانه» خوانده است که ریسک‌های سازندگان در برخی موارد جواب داده است.

بینجس گیم پلی Anthem را به طور کلی جذاب توصیف کرده است و داستان بازی را در نیز در لیست نقاط قوت آن قرار داده است. او در ادامه از مشکلات فنی بازی گله کرده است که جنبه‌های مثبت بازی را تحت شعاع قرار داده‌اند؛ مشکلاتی که امیدوار است بایوور با انتشار به‌ روزرسانی‌های مختلف اقدام به رفع آن‌ها کند.

منتقد وبسایت معتبر IGN نمره‌ی 65 از 100 را برای بازی Anthem مناسب دانسته است. این نویسنده در مطلب خود نوشته است اگر به جدیدترین محصول بایوور به عنوان یک نقش آفرینی چندنفره و نه یک بازی داستان محور نگاه کنیم و روی طراحی تکراری مراحل اصلی بازی چشم ببندیم، با عنوانی نسبتاً موفق روبرو هستیم.

از نگاه این منتقد، حتی نقاط قوت بازی از جمله سیستم مبارزه و باس فایت‌های آن نیز به بهبود و تنوع بیشتر نیاز دارند تا در نهایت Anthem به محصولی تبدیل شود که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشند. این منتقد همچنین اشاره می‌کند که محتویات نقشه‌ی بازی چندان قابل توجه نیست که کاربر پس از اتمام خط داستانی، انگیزه‌ای برای گشت و گذار در آن داشته باشد.

بازی Anthem

مایک ویلیامز که برای وبسایت USGamer می‌نویسید، ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی 50 از 100 برای بازی Anthem، تجربه‌ی آن را «خسته کننده» توصیف کرده است. از دیدگاه ویلیامز، هسته‌ی اصلی گیم پلی [استفاده از جولین] ایده‌ی سرگرم کننده‌ای دارد اما این ایده برای زنده نگه داشتن بازی پس از به پایان رسیدن داستان کافی نیست.

با توجه به نقد ویلیامز، سیستم مبارزه بازی بر پایه پرواز و تیر اندازی طراحی شده است اما در ماموریت‌های با درجه سختی Grandmaster عملاً استفاده از چنین روشی نا کارآمد است و گیمر مجبور خواهد شد تا از کاور استفاده کند؛ موضوعی که عملاً جذابیت مبارزات را از بین برده است. همچنین بازی به طور مدام از گیمر می‌خواهد به اکتشاف در محیط‌ها بپردازد اما هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای این کار ارائه نمی‌دهد.

کمترین نمره‌ی بازی Anthem تا به این لحظه توسط وبسایت Guardian ثبت شده که 40 از 100 بوده است. ریک لین که نقد بازی را نوشته است، جنبه‌های مثبت آن را تقلیدی خوانده است. برای مثال، به سیستم مبارزه بازی اشاره می‌کند که با وجود طراحی خوب، شبیه به سری بازی‌های Gears of War است که تنها یک جت‌پک به آن اضافه شده است.

در پایان، لازم به ذکر است که Anthem هم اکنون برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی