ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی LifeAfter؛ روز بعد از فردا

وقتی برای اولین بار پورت موبایل ARK Survival Evolved منتشر شد، مهمترین ویژگی که بازی را به اثری متمایز در سبک بقا (Survival) تبدیل کرد دوربین آن بود. تا پیش از ARK هم موبایل بازی‌های بقای خوبی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

وقتی برای اولین بار پورت موبایل ARK Survival Evolved منتشر شد، مهمترین ویژگی که بازی را به اثری متمایز در سبک بقا (Survival) تبدیل کرد دوربین آن بود. تا پیش از ARK هم موبایل بازی‌های بقای خوبی داشت ولی هیچکدام این «تلاش برای زندگی» را از نمای سوم شخص روایت نکردند یا اگر به سراغ این سبک دوربین می‌رفتند، کیفیت لازم را نداشتند.

ARK به همین خاطر تبدیل به اثری منحصر به فرد روی گوشی شد و حالا LifeAfter در وسعتی بزرگ‌تر و بهتر همین کار را انجام داده است. در این تجربه چند ساعته‌ای که با بازی داشتم، LifeAfter ثابت کرد این همه انتظار بیهوده نبوده و کمپانی NetEase بار دیگر توانسته یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های کنسولی گوشی را عرضه کند.

بازی آنلاین بوده و برای تجربه آن نیازی به نرم‌افزار تغییر آی‌پی ندارید.

LifeAfter دو برگ برنده دارد: گستردگی کارها و تجربه‌ای که سازنده از Rules of Survival به دست آورده است. هسته اصلی گیم‌پلی به بقیه عناوین بقا شباهت داشته و همانند آن‌ها در اینجا باید با چوب، سنگ و بقیه مواد اولیه مورد نیاز را بیابید، با آن‌ها اسلحه و سرپناه بسازید، مراقب غذای شخصیت اصلی باشید و در ماموریت‌های مختلف به جنگ با زامبی‌ها بروید.

اما نکته اینجاست مجموعه فعالیت‌های مرتبط با این هسته اصلی گیم‌پلی گستردگی خیلی خوبی دارند. بازی برای شخصی‌سازی پناهگاه کاملا دست بازیکن را باز گذاشته، تعداد تجهیزاتی که می‌توانید بسازید زیاد است، تنوع آب و هوایی منطقه‌ها باعث شده تا هر کدام دشمنان مخصوص‌شان را داشته باشند و منابع اولیه‌ای که به دست می‌آورید نه تنها فراوان هستند بلکه کارایی خاص خودشان را دارند.

رابط کاربری شلوغ بازی گاهی‌اوقات جلوی اینکه از محیط لذت ببرید را می‌گیرند.

بازی تا مدت‌ها حرف جدیدی برای گفتن دارد و این برای عنوانی جهان‌باز آنلاین، شاید مهمترین ویژگی باشد. مسئله بعدی به اهمیت بالای کار گروهی در بازی برمی‌گردد. نکته جدیدی نیست و در بقیه بازی‌های بقا هم می‌توانید به همراه دیگر بازیکن‌ها به جنگ با دشمنان بروید. با این حال LifeAfter سعی کرده توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.

به‌گونه‌ای که مشابه نقش آفرینی‌های آنلاین گاهی اوقات مجبورید با یک گروه به جنگ با بعضی زامبی‌های قدرتمند بروید تا در نهایت شاید شکستش بدهید. خود بازی هم سعی کرده به مخاطب بفهماند که به بازی گروهی اهمیت می‌دهد و تقریبا هر لحظه و هر جایی که هستید، با کلیک روی Tap to Enter Duo می‌توانید یک نفر دیگر را اضافه کنید.

دانلود LifeAfter برای اندروید
بازی از لحاظ گرافیکی یکی از زیباترین‌های گوشی است.

این از برگ برنده اول، دومین ویژگی مثبت LifeAfter شباهت‌هایش به Rules of Survival است. ناشر هر دو بازی یک کمپانی بوده و سازنده از این فرصت به بهترین حالت ممکن استفاده کرده تا اثر جدیدش را بهتر کند. بازی سبک گرافیکی و سیستم تیراندازی خودش را تا حد زیادی وامدار Rules of Survival است.

اگرچه Rules of Survival به اندازه پابجی موبایل شوتینگ روانی نداشت ولی اگر استانداردهای کنونی گوشی را در نظر بگیریم، بازی همچنان می‌تواند یک تجربه تیراندازی جذاب ارائه بدهد. جدا از اینکه از دیدگاه گرافیک نیز بازی به‌خاطر تنظیمات زیادش روی گوشی‌های مختلفی اجرا می‌شود و بسته به قدرت دیوایس تجربه دیداری خوبی را شاهد خواهید بود.

نمایی از لابی بازی؛ می‌توانید با بقیه بازیکن‌ها صحبت کرده، ماموریت‌ بگیرید یا از فروشگاه‌ها خرید کنید.

LifeAfter هم در بخش بصری و تیراندازی تا حد زیادی همینگونه بوده و این ترکیب ویژگی‌های Rules of Survival با سبک بقا نتیجه مثبتی را به همراه داشته است. البته بازی با وجود گرافیک خوبش همچنان از مشکلات مربوط به Draw Distance (حداکثر آبجکت‌هایی که پردازش می‌شوند) و باگ‌های مختلف رنج می‌برد.

LifeAfter عنوان بی‌نقصی نیست اما اگر بخواهیم نکات مثبت و منفی را وزن بگیریم، مشخصا ترازو به سمت ویژگی‌های سرگرم‌کننده بازی سنگینی می‌کند. NetEase دوباره توانست تجربه‌ای را به وجود بیاورد که خیلی کم روی گوشی دیده‌ایم و به‌همین خاطر پیشنهاد می‌کنم LifeAfter را از دست ندهید.

LifeAfter

LifeAfter

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1600 / 1280 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ehsan67
    ehsan67 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    فوق العاده بازیه جالب و سرگرم کننده ای هستش میتونید با دوستانتون همخونه بشین و همیشه باهم ماموریت هارو انجام بدین یا اینکه تیم های ۴نفره رو تشکیل بدین و ماموریت برین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی