ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

وقتی مایکروسافت از روی دست گوگل مینویسد؛ شباهت نسخه جدید اج به کروم

سال گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد در نظر دارد تا تا مرورگر خود یعنی مایکروسافت اج را بر مبنای کرومیوم توسعه دهد. حالا تصاویر جدید منتشر شده از مرورگر مایکروسافت نشان می‌دهد که این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سال گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد در نظر دارد تا تا مرورگر خود یعنی مایکروسافت اج را بر مبنای کرومیوم توسعه دهد. حالا تصاویر جدید منتشر شده از مرورگر مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت تا حد زیادی در این مسیر پیش رفته و نسخه‌ی جدید مرورگر شرکت ردموندی شباهت زیادی به گوگل کروم دارد. این در حالیست که نسخه‌های کنونی اج رابط کاربری منحصر به فردی دارند.

وبسایت نئو وین به تازگی چند اسکرین شات از نسخه‌ی جدید مرورگر مایکروسافت منتشر کرده است که در آن‌ها می‌توان متوجه شد که این نسخه در ابتدای مسیر قرار دارد و به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال بررسی و ارزیابی همگام سازی‌ها و پشتیبانی اج از افزونه‌ها و امکان ایجاد تب‌های جدید در مرورگر خود است.

با توجه به تصاویر منتشر شده احتمالا می‌توانیم شاهد پشتیبانی نسخه‌ی بعدی اج از افزونه‌های کنونی این مرورگر هم باشیم. علاوه بر این یقینا استفاده از همه‌ی افزونه‌های کروم در نسخه‌ی جدید اج امکان پذیر خواهد بود.

رابط کاربری نمایش داده شده در اسکرین شات‌ها نشان می‌دهد که اج تا حد زیادی طراحی منحصر به فرد خود را کنار گذاشته و شباهت زیادی به گوگل کروم پیدا کرده است. البته این تصاویر نسخه‌ی ابتدایی این مرورگر را نمایش می‌دهند و ممکن است تغییرات زیادی در رابط کاربری آن صورت بگیرد. دلیل این شباهت استفاده‌ی مایکروسافت از کرومیوم است که هسته‌ی اصلی گوگل کروم به شمار می‌رود.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی به صورت عمومی از مرورگر جدید خود رونمایی می‌کند، اما فعلا نسخه‌های اولیه‌ی این مرورگر برای کارمندان شرکت مایکروسافت در دسترس قرار دارد. این مرورگر هنوز برای مشترکین اینسایدر در دسترس قرار نگرفته اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد تا آن‌ها اولین افرادی باشند که از نسخه‌ی جدید اج استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    ببينيد اصلا موتور كروميوم همين هست، ديگه بيشتر ازين تغيير نميشه داد!

    اپرا رو هم بريد ببينيد جز جزييات چيز ديگه اي رو نتونسته تغيير بده...

    در هر حال اين نسخه در حد بتا هم نيست، فقط چندتا اسكرين شات از شروع پروژه است....

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    کروم بهترینه بدون شک گوگل که کل دنیای موبایلو تحت اختیار داره فقط کافیه یه سیستم عامل جایگیزین ویندوز واس پی سی بزنه دیگه کل دنیا میشه واس خودش

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    چرا رو منبع کلیک میکنم همین صفحه دوباره باز میشه؟

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    گالری تصویر آخرالزمانیه. چه وضعشه.

مطالب پیشنهادی