ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هارمن با استفاده از پهپاد‌ قصد متحول کردن پخش صدا را دارد

هارمن،‌ به عنوان یک شرکت فعال در زمینه صدا که دو سال پیش توسط سامسونگ خریداری شده بود،‌ پتنت جدیدی را از یک سیستم صوتی ثبت کرده که به منظور ایجاد صدای فراگیر از ربات‌ها ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

هارمن،‌ به عنوان یک شرکت فعال در زمینه صدا که دو سال پیش توسط سامسونگ خریداری شده بود،‌ پتنت جدیدی را از یک سیستم صوتی ثبت کرده که به منظور ایجاد صدای فراگیر از ربات‌ها استفاده می‌کند.

در اطلاعات ثبت شده در این پتنت آمده است که چگونه می‌توان بلندگوها را با استفاده از کوادکوپتر و یک پلتفرم قابل حمل پیشران جابجا کرد. این سیستم نسبت به روش معمولی واقعیت مجازی برای ارائه صدای سه بعدی که طی آن اکثرا از هدفون استفاده می‌شود، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

واقعیت مجازی

البته استفاده از این روش هم مشکلات مختص به خودش را داشته و حداقل از لحاظ تئوری بسیار پر سر و صدا به نظر می‌رسد و همه این موتورهای جت و پهپادها می‌توانند صداهای مختلف و آزار دهنده‌ای را تولید کند و حتی منجر به رخ دادن حوادث شود. از سوی دیگر، در توضیحات این پتنت به مشکلات روش فعلی پخش صدا نیز اشاره شده است: «ممکن است بلندگوهای ثابت، جهت حرکت و فاصله صدا را به خوبی بیان نکنند.»

همچنین در این پتنت به این نکته اشاره شده که استفاده از پهپادها برای جابجا کردن بلندگوها خطر چندانی نخواهد داشت. به طور کلی گمان نمی‌رود که از این سیستم برای دستگاه‌هایی مانند سامسونگ Gear VR استفاده شود اما می‌توان انتظار استفاده از آن‌ها در صحنه‌های عمومی را داشت. برای مثال، در شرایطی که چندین نفر در یک فضای واقعیت مجازی حضور دارند، تنظیم محلی که صدا از آن پخش می‌شود می‌تواند تاثیر قابل مشاهده‌ای روی عمیق شدن حس تماشاگر داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rstm11
    rstm11 | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    خیلی کیفیتش بالاس

مطالب پیشنهادی