ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنیانگذاران اینستاگرام در کنار زاکربرگ

بنیانگذاران اینستاگرام از موفقیت آن تحت لوای فیسبوک می گویند

پاییز گذشته که کوین سیستروم و مایک کریگر بنیانگذاران اینستاگرام اعلام کردند قصد ترک این شرکت را دارند، گزارشات متعددی منتشر شد که نشان می داد این دو نفر در اعتراض به کم شدن اختیاراتشان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

پاییز گذشته که کوین سیستروم و مایک کریگر بنیانگذاران اینستاگرام اعلام کردند قصد ترک این شرکت را دارند، گزارشات متعددی منتشر شد که نشان می داد این دو نفر در اعتراض به کم شدن اختیاراتشان و دخالت های شرکت مادر یعنی فیسبوک در امور روزمره آن دست به چنین اقدامی زده اند.

با این حال اما کوین سیستروم مدیرعامل سابق و یکی از بنیانگذاران اینستاگرام در سخنرانی روز گذشته خود در رویداد SXSW اعلام کرد که نبود اختیار نشانه ای دال بر رشد و موفقیت اینستاگرام است.

سیستروم در صحبت هایش چنین گفت:

از برخی جهات کم بودن اختیارات را میتوان نشانه ای دال بر موفقیت اینستاگرام دانست. در واقع برای موفقیت این امر اجتناب ناپذیر است.

وی صحبت هایش را اینطور ادامه داد:

اینستاگرام می توانست یک اپلیکیشن کوچک برای عکاس ها باقی بماند اما مرتبا بهتر شد و به ابعاد و اندازه ای رسید که به طرز معناداری برای شرکت مهم بود.

ما حق انتخاب داشتیم: آیا می خواهیم موفق نباشیم و همچنان کوچک بمانیم و تمامی اختیارات را داشته باشیم یا خیر؟

کریگر یکی دیگر از بنیانگذاران اینستاگرام نیز ضمن تایید نظرات سیستروم اعلام کرد شرکت هایی که به موفقیت دست پیدا می کنند آنچنان برای خریداران اهمیت می یابند که فکر نکردن به ادغام برای آنها تقریبا غیرممکن می شود.

در این جلسه از سیستروم سوال شد که چگونه از دست رفتن اختیاراتش را متوجه شده و او اما از پاسخگویی به این سوال اجتناب کرد:

علاقه ای ندارم که جلوی دیگران در مورد این موضوع صحبت کنم. اگر بخواهم صادق باشم این مساله ابدا اهمیت ندارد و مساله مهم این است که آیا موفقیت های اینستاگرام ادامه می یابد یا خیر.

اما همانطور که پیشتر در خبرها خواندید الیزابت وارن سناتور آمریکایی اعلام کرده که می خواهد پیوند فیسبوک و اینستاگرام را که درآمد سالانه ۵۵ میلیارد دلاری از بخش تبلیغات برای فیسبوک به ارمغان آورد از میان ببرد.

کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران اینستاگرام
کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران اینستاگرام

در واکنش به این صحبت ها، بنیانگذاران اینستاگرام اعلام کرده اند که با این ایده مخالفند.

سیستروم در توجیه نظر خود چنین گفت:

در دوره ای زندگی می کنیم که خشم مردم نسبت به شرکت های بزرگ فعال در عرصه تکنولوژی زیاد شده است که البته این امر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی از آنها کاملا منطقی هستند.

با این حال اما نمی توان گفت که تجزیه شدن راهکار مناسب برای حذف دردسرهای شرکت های بزرگ است.

بنیانگذاران اینستاگرام روی این مساله اتفاق نظر داشتند که تجزیه کردن شرکت ها مشکلات را حل نمی کند و در عوض از سیاستمداران خواستند که بیشتر و دقیق تر در مورد مشکلات ایجاد شده اندیشه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی