ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال مونتاژ لادا در ایران؛ تجلی روح تندر 90 در قالبی روسی [به روز رسانی]

آوتوواز (AvtoVAZ) به عنوان مالک برند لادا یکی از مشهور ترین شرکت های روسی در صنعت خودروسازیست که حالا چند سالیست با مشارکت گروه رنو-نیسان به فعالیت خود ادامه می دهد. آوتوواز سالیانه بیش از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۵

آوتوواز (AvtoVAZ) به عنوان مالک برند لادا یکی از مشهور ترین شرکت های روسی در صنعت خودروسازیست که حالا چند سالیست با مشارکت گروه رنو-نیسان به فعالیت خود ادامه می دهد. آوتوواز سالیانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کند. کارخانه این شرکت با دارا بودن بیش از ۱۴۰ کیلومتر خط تولید بزرگترین کارخانه خودروسازی در روسیه و یکی از بزرگترین کارخانه های خودروسازی در سراسر جهان است.
در دور جدید تحریم ها، رنو و پژو بار دیگر بازار خودروی کشور را ترک کرده و تمام خودروهایی را که پلت‌ فرم مشترک داشتند را به حال خود رها کردند. در راستای تولید این خودروهای پلت فرم مشترک بسیاری از قطعه سازان قدیمی به ‌واسطه اعتمادی که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنعت داشتند، مبالغ هنگفتی را خرج خرید تجهیزات ساخت خودروی مشترک با رنو و پژو کردند و اکنون تجهیزاتشان خاک می‌خورد.

چینی ها هم حضور خود را در ایران کم رنگ کرده اند و آمارها نشان از کاهش تولید خودروهای چینی در داخل کشور می دهد. در این میان شاید تنها خبری که ممکن است از جهاتی بار معنایی مثبت داشته باشد شایعات پیرامون مذاکره خودروساز روسی سازنده لادا برای ورود به بازار ایران است.
خودروسازی که البته یکی از شرکای رنو در بازار روسیه محسوب می شود. ویکتور کلادوف، مدیر بخش همکاری بین الملل و سیاست منطقه ای شرکت دولتی روستک در این راستا گفت:

خودروسازی روسی اتوواز درباره فروش خودرو با ایران مذاکره می کند و در این راستا، در خصوص تحویل و مونتاژ خودروهای اتوواز گفت وگو  شده است.

شرکت اتوواز که تولید کننده خودروی «لادا» است، خودروهای خود را در مصر مونتاژ می کند، اما نقل دیگری نیز وجود دارد که، خودروهای این شرکت در 34 کشور جهان مانند کشورهای مشترک المنافع، ترکیه، تونس، شیلی و کوبا به فروش می‌رسد. لادا

خودروسازی اتوواز در سال های گذشته، مهم ترین و یکی از بزرگ ترین برندهای داخلی در روسیه بوده است. رنو یکی از سهامداران اصلی این شرکت به شمار می رود. اتوواز در سال 2016 توانسته است 408 هزار دستگاه خودرو شامل لادا، رنو، نیسان و داستر را تولید کند.
هدف اصلی این کمپانی فروش لادا در کشورهای مشترک منافع (CIS) است و در سال 2018 بیش از 26,305 خودروی این کمپانی در سه کشور قزاقستان، بلاروس و ازبکستان به فروش رسیده است.

به روز رسانی - 22 اسفند 97

بر اساس اخبار غیر رسمی گویا روند مذاکرات بین پارس خودرو و لادا همچنان ادامه دارد و یکی از معاونین وزیر صنعت نیز در اظهاراتی کوتاه به فعال شدن مجدد خطوط تولید رنو در ایران با انجام برخی تغییرات سخن گفته است. براین اساس و با توجه به شرایط فعلی و تحریم های سنگین صنعت خودرو کشور می توان حدس زد که این تغییرات احتمالا به مذاکرات جاری بین رنو، لادا و پارس خودرو ارتباط دارد و به نوعی احتمال تامین قطعات رنو های تولیدی کشور از خطوط روسیه وجود خواهد داشت. هرچند در این رابطه باید منتظر توضیحات تکمیلی طرفین بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • rstm11
    rstm11 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    خدایا بسه دیگه بابا خسته شدیم دیگه

  • abo_l
    abo_l | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    دیگه رسما شدیم مستعمره روسیه ادوات نظامی روسی.ناوگان هوایی رو سی .خودرو روسی چیز دیگه ای مونده.تبریک میگم چند سال دیگه که خونمونو مکید تموم شد مثه ونزوئلا رهامون میکنه تو گ.ه امان از جهل و تعصب

  • aliosad
    aliosad | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    اگر شرکت مشهوری هست هرگز وارد بازار ایران نخواهد شد تا زمانیکه تحریم ها ادامه داره. هیچ شرکتی بازار بزرگ امریکا در مقابل باز بزرگ ایران رها نمیکنه.

  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    پس چی شد قرار بود سپاه تو خودروسازی مشارکت داشته باشه...من و فکر کنم خیلی از هموطنام دوس داریم یک خودروی باکیفیت ایرانی سوار شیم نه واردات!

    • ErfanMTI
      ErfanMTI | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

      شما با هم وطنان عزیزت برو قم زندگی کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی