ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردهای گینس: بیشترین چراغ استفاده شده برای یک نمایش نوری

۱۷ آبان ماه سال ۱۳۹۷ یک نمایش نوری و صوتی در شهر ونژو چین موفق شد رکورد بیشترین چراغ استفاده شده برای یک نمایش نوری را بشکند و بار دیگر نام کشور چین را در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

۱۷ آبان ماه سال ۱۳۹۷ یک نمایش نوری و صوتی در شهر ونژو چین موفق شد رکورد بیشترین چراغ استفاده شده برای یک نمایش نوری را بشکند و بار دیگر نام کشور چین را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت نماید.

شرکت Beijing Landsky Environmental Technology در این نمایش نوری و صوتی، بیش از ۷۰۷ هزار چراغ و نورافکن استفاده کرده تا رکورددار این حوزه لقب گیرد.

در این نمایش نوری، تصاویر و اشکال زیبایی روی لبه‌ کوه ها، ساختمان‌های بلند و حتی پل‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و المان‌های نوری زیادی در دو طرف رود Ou به کار می‌رود.

این نمایش نوری که بر اساس فرهنگ شهر ونژو طراحی شده به یکی از جذابیت‌های توریستی چین بدل شده و سالانه، گردشگران زیادی به منظور لذت بردن از آن، به چین سفر می‌کنند.

ویدیو‌های گرفته شده از این نمایش نوری باشکوه به قدری زیباست که تماشاگر به یاد شهرهایی از فیلم‌های علمی-تخیلی می‌اندازد. شهر ونژو به لطف این ۷۰۷ هزار چراغ تعبیه شده در کوهستان، ساختمان‌ها، پل‌ها و حتی کشی‌های تفریحی روی رود Ou بسیار زیبا شده و بازدیدکنندگان را میخکوب خواهد کرد.

نمایش نوری

تنوع نوری بکار رفته در تمامی المان‌های این نمایش بسیار بالاست و ساکنین شهر را با رنگ‌های تکراری خسته نمی‌کند. بسیاری از گردشگرانی که بار اول به این شهر سفر می‌کنند، شیفته‌ی نور‌های رنگین کمانی بکار رفته در زیر پل و روی ساختمان‌ها می‌شوند.

این نمایش نوری تنها به ساخته‌های دست بشر مدرن و ساختمان‌های بلند محدود نمی‌شود چرا که ساختمان‌های قدیمی و باستانی شهر نیز به المان‌های نوری متفاوتی مزین شده‌اند که حال هوای مرموز و زیبایی بصری خاصی به آنها بخشیده‌ است.

نمایش نوری

در دقیقه‌ی ۱:۱۵ این ویدیو، قسمتی از این ساختمان‌های قدیمی که با نورپردازی مدرن زیباتر شده‌اند را مشاهده می‌کنید. این ویدیو در پلتفرم یوتیوب تنها ۲۹ هزار بار دیده شده اما احتمال می‌رود، با گذشت زمان این کلیپ به یکی از پر بیننده‌ترین ویدیو‌های چینی بدل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hojat zarei
    hojat zarei | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    گینس باید رکورد اختلاس در ایران هم ثبت کنه
    البته ثابت نمی‌مونه که بتونه ثبتش کنه
    هر دفه یکی میاد رکورد قبلی رو میزنه!

  • Ali M
    Ali M | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    یکم از رکورد گینس بحران مدیریت ایران هم بگو تمام رکوردارو جابه جا کردن آقایون

مطالب پیشنهادی