ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پی ۳۰ پرو
تکنولوژی

هواوی از پرچمدار پی ۳۰ پرو رونمایی کرد؛ وقتی دوربین حرف اول را می‌زند

هواوی پس از کری‌خوانی برای اپل طی مراسمی در پاریس از جدیدترین گوشی های سری پی رونمایی کرد. هواوی پی ۳۰ پرو به عنوان پرچمدار جدید این شرکت به نمایشگر ۶.۴۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۸

هواوی پس از کری‌خوانی برای اپل طی مراسمی در پاریس از جدیدترین گوشی های سری پی رونمایی کرد.

هواوی پی ۳۰ پرو به عنوان پرچمدار جدید این شرکت به نمایشگر ۶.۴۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۳۴۰ و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ مجهز شده که لبه هایی منحنی دارد.

عرض بریدگی فوقانی از ۶.۶۴ میلیمتر فراتر نمی رود؛ نکته ای که ریچارد یو تاکید زیادی روی آن داشت. زیر این نمایشگر نسخه ای جدید از حسگر اثر انگشت قرار گرفته که سرعت آن نسبت به نسخه های قبلی ۳۰ درصد بیشتر شده اما هنوز از فناوری التراسونیک خبری نیست.

از نظر سخت افزاری با چیپست کایرین ۹۸۰، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مواجهیم. کمپانی سازنده مدعی است که به لطف تغییرات نرم افزاری اپ ها ۵۲ درصد سریعتر راه اندازی شده و زمان پاسخگویی به هر لمس نیز تا ۶۹ درصد بهبود پیدا کرده است.

این گوشی به دوربین اصلی چهار گانه متشکل از سنسورهای ۴۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و قابلیت فوکوس خودکار لیزری، حسگر ۲۰ مگاپیکسلی واید با اپرچر f/2.2 و پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با محدوده دیافراگم f/3.4 و لرزشگیر جداگانه مجهز شده که قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابر دارد. در کنار این پیکربندی قابل توجه سنسور زمان پرواز یا ToF هم به تشخیص عمق کمک می کند.

این دوربین قدرتمند به لطف محدوده IS0 بالای چهارصد هزار واحد امکان ثبت تصاویر با کیفیتی را در محیط های با نور اندک دارد. بخشی از این دستاورد از طریق حسگر SuperSensing سونی با آرایه‌ی فیلتر RYYB میسر شده که با جایگزینی فیلتر زرد جای سبز تا ۴۰ درصد نور بیشتری جذب می کند.

این حسگر علاوه بر زوم اپیتکال؛ زوم دیجیتال هیبرید ۱۰ برابری و ۵۰ برابری دیجیتال را به ارمغان می آورد. در پنل جلو هم دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت +HDR قرار گرفته که برای ثبت بهتر تصاویر از هوش مصنوعی بهره می برد.

پی ۳۰ پرو

مهمترین نکته این گوشی شاید حذف اسپیکر مکالمه از آن باشد؛ در واقع حالا نمایشگر به عنوان اسپیکر هم عمل کرده و صدا را با فناوری خاصی منتقل می کند. این دستگاه به باتری قدرتمند ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که به گفته هواوی حتی در صورت استفاده مداوم هم تا ۲۴ ساعت امکان شارژدهی دارد.

از سوی دیگر به لطف شارژ سریع ۴۰ واتی این باتری تنها در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ خواهد شد. شارژ بی سیم هم با توان ۱۵ واتی صورت میگیرد. قابلیت شارژ معکوس برای تامین انرژی دستگاه های دیگر نیز در نظر گرفته شده است.پی ۳۰ پرو

از دیگر ویژگی های هواوی پی ۳۰ پرو باید به اندروید پای با رابط کاربری EMUI 9.1، پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 و فلاش دوگانه LED اشاره کرد. این دستگاه ۱۹۲ گرمی ابعادی برابر با ۱۵۸ در ۷۳.۴ در ۸.۴ میلی متر داشته و در رنگ های آبی، مشکی، سفید و قرمز روشن به دست کاربران خواهد رسید.

هواوی پی ۳۰ پرو هفدهم همین ماه و با قیمت ۹۹۹ یورو برای مدل پایه، ۱۰۹۹ یورو برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲۴۹ یورو برای نسخه با ۵۱۲ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hemen_hadadian
    hemen_hadadian | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    ظاهرا که چیزی شبیه به شاهکاره.

  • pooria_mania
    pooria_mania | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    دوستا من تا سال قبل به گوشی های هواوی نگاه هم نمیکردم ولی الان خودم بعد از سال ها که سونی داشتم یه p smart 2019 خریدم و واقعا باید بگم عالیه...ولی این p30 دیگه نوبره..?

مطالب پیشنهادی