ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کیا موهاوی Masterpiece معرفی شد؛ پیش نمایشی از نسل جدید موهاوی

موهاوی یکی از شاسی بلندهای کمپانی کیا است که در سال 2008 متولد شده؛ این خودرو در ایالات متحده و چین با نام Borrego به فروش رسیده و بر اساس سیاست کره ای ها، در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

موهاوی یکی از شاسی بلندهای کمپانی کیا است که در سال 2008 متولد شده؛ این خودرو در ایالات متحده و چین با نام Borrego به فروش رسیده و بر اساس سیاست کره ای ها، در بعضی از بازارها با سورنتو و مدل جدید تلوراید جایگزین شده است.

kia-mohave-truck-wallpaper-5

با توجه به این مساله برخی بر این باور بودند که موهاوی به پایان خط نزدیک شده و پس از نسل اول دیگر خبری از نسل های بعدی نخواهد بود. اما در این بین انتشار تصاویر جاسوسی منتسب به نسل جدید موهاوی در اواخر ژانویه باعث مطرح شدن حدس و گمان هایی جدید شد.

حال با برگزاری نمایشگاه خودروی سئول و رونمایی از کانسپت موهاوی Masterpiece (به معنای شاهکار)، معلوم می شود که کره ای ها قصد دارند کماکان به تولید این شاسی بلند در کنار تلوراید ادامه دهند.

2019-kia-masterpiece-concept (4)

شاسی بلند مفهومی کیا موهاوی Masterpiece از لحاظ ظاهری بسیار با ابهت و جان سخت احساس شده و مثل قبل اتاقی مکعبی شکل دارد. همانگونه که از یک اتومبیل ساخت کیا انتظار می رود، بخش اعظمی از نمای روبرو را جلوپنجره موسوم به پوزه ببر احاطه کرده است.

2019-kia-masterpiece-concept (3)

این جلوپنجره حالتی سرتاسری داشته و در گوشه های آن چراغ های LED چهار تکه که اخیرا در محصولات کیا رواج یافته، جا خوش کرده اند. نکته جالب توجه اینکه به جای لوگوی کیا، لوگویی دیگر با نوشته موهاوی در قسمت میانی جلوپنجره به چشم می خورد.

2019-kia-masterpiece-concept (7)

در نمای عقب گرافیک خاص چراغ ها، لوگوی موهاوی، چراغ ترمز نواری شکل که روی اسپویلر سقفی قرار دارد و خروجی های اگزوز چهار گانه از جمله المان های شاخص به شمار می روند.

d0aa756d-kia-seoul-motor-show-2

از آنجایی که شیشه های نسخه به نمایش گذاشته شده کاملا دودی هستند و خبری از آلبوم تصاویر رسمی نیست، درباره کابین کیا موهاوی Masterpiece فعلا نمی توان اظهار نظر کرد. با توجه به معرفی این کانسپت و شکار تصاویر جاسوسی، به نظر می رسد نسل جدید موهاوی یا Borrego بزودی معرفی خواهد شد.

2019-kia-masterpiece-concept (6)

به غیر از کانسپت مذکور، کمپانی کیا دو مفهومی دیگر را نیز در نمایشگاه خودروی سئول در معرض دید عموم قرار داده که عبارتند از شاسی بلند SP Signature و مدل تمام برقی Imagine by Kia.

bc844ea1-kia-seoul-motor-show-3

بد نیست اشاره کنیم مفهومی SP Signature شباهت فراوانی با SP Concept که پیش تر در نمایشگاه خودروی Auto Expo رونمایی شد، دارد؛ کانسپت Imagine نیز چند هفته قبل در ژنو به جهانیان معرفی شد که مشخصات و اطلاعات مربوط به آن را به اطلاعتان رساندیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mostafa_Eftekhari
    Mostafa_Eftekhari | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    یادمون نمیره ایران فرغون برای معرفی دنا شتر پلنگ چندین سال زول داد تا معرفی کنه تازه همون سمند رنگ شده بود !!

مطالب پیشنهادی