ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی AI:ME معرفی شد؛ هاچ بکی زیبا و نه چندان سریع برای خلق دنیایی پاک

کمپانی آئودی در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای از یک خودروی مفهومی رونمایی کرد. این هاچ بک کانسپت AI:ME نام داشته و از ظاهری مدرن و جذاب برخوردار است. آئودی AI:ME را می توان نسخه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

کمپانی آئودی در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای از یک خودروی مفهومی رونمایی کرد. این هاچ بک کانسپت AI:ME نام داشته و از ظاهری مدرن و جذاب برخوردار است.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (5)

آئودی AI:ME را می توان نسخه ارتقا یافته از فولکس واگن I.D. که سه سال پیش در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد، دانست. با این حساب قابل پیش بینی است که در ساخت این کانسپت نیز از پلتفرم موسوم به MEB استفاده شده باشد. این پلتفرم به طور ویژه برای خودروهای برقی توسعه پیدا کرده و کانسپت اخیر سئات el-Born نیز روی آن شکل گرفته است.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (6)

نیروبخش جدیدترین مفهومی ارباب حلقه ها یک موتور برقی است. این موتور روی محور عقب نصب شده و می تواند 170 اسب بخار قدرت تولید کند. اگر چه این رقم چندان زیاد به نظر نمی رسد، اما به اعتقاد آئودی یک هاچ بک شهری به مقداری کمتر از آن نیاز دارد.

صحبت از شهر شد، خودروساز اینگلوشتاتی هاچ بک AI:ME را با هدف تردد و انجام سفرهای کوتاه روزمره در محیط های شهری طراحی و تولید کرده است؛ به همین جهت مهندسین آلمانی هیچ تاکیدی بر شتاب، سرعت بالا و پشت سرگذاشتن سریع پیچ ها نداشته اند.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (3)

آئودی عقیده دارد مالکین AI:ME بیشتر اوقات در مسافت های کوتاه و با سرعتی بین 20 الی 70 کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد. به این دلیل است که پیشرانه AI:ME سر به زیر بوده و بیشتر با رانندگی های آرام تناسب دارد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه آئودی AI:ME توسط پک باتری 65 کیلووات ساعتی تامین می شود. درباره مسافت قابل پیمایش این کانسپت فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما آئودی در بیانیه رسمی از عبارت "کافی" برای این فاکتور مهم استفاده کرده است.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (29)

مثل مفهومی های اخیر آئودی، هاچ بک الکتریکی AI:ME نیز علی رغم پیشرانه سر به زیر، طراحی هیجان انگیزی دارد. نبود ستون B رایج و درهایی که خلاف جهت هم باز می شوند، از ویژگی های جالب و شاخص اتاق AI:ME به شمار می روند.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (14)

آئودی نشان داده که علاقه زیادی به چراغ های زیبا دارد. این علاقه در تازه ترین کانسپت این کمپانی نیز نمود پیدا کرده و AI:ME از چراغ های LED شکیلی هم در جلو و هم در عقب بهره می برد.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (22)

در داخل کابین طراحان آئودی نیم نگاهی به طبیعت داشته و از چوب گردو در برخی قسمت ها استفاده کرده اند. علاوه بر این از گیاهان واقعی نیز در تزئین کابین و سالم سازی هوای فضای داخلی کمک گرفته شده است.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (18)

به منظور سرگرم کردن سرنشینان، آئودی کابین AI:ME را به تکنولوژی واقعیت مجاز مجهز کرده است. با استفاده از این تکنولوژی افراد حاضر در خودرو می توانند به وبگردی، تماشای فیلم یا حتی بازی کردن در یک محیط مجازی بپردازند.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (8)

در کابین AI:ME سه مانیتور OLED نیز به چشم می خورند که کاربردی چند منظوره دارند. این مانیتورها از طریق ردیابی چشم، فرمان های صوتی و پدهای لمسی که روی درها و کنسول مرکزی تعبیه شده اند، قابل کنترل هستند.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (7)

آئودی AI:ME همانند بسیاری از کانسپت های دیگر به فناوری خودران سطح چهارم مجهز شده تا راننده بتواند در شرایط معین، حین سفر به استراحت بپردازد. به جهات گوناگون این هاچ بک پیشرفته را می توان دنباله روی مفهومی های Aicon و PB 18 نامید، مفهومی هایی که به ترتیب در سال 2017 و 2018 معرفی شدند.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (13)

طبق شنیده ها آئودی در نمایشگاه فرانکفورت که اواخر شهریور ماه برگزار خواهد شد، کانسپت دیگری به این جمع اضافه خواهد کرد. گفتنی است گروه فولکس واگن به غیر از AI:ME، کراس اوور الکتریکی I.D. Roomzz را نیز برای نمایشگاه خودروی شانگهای تدارک دیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی