ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت اپل
تکنولوژی

گزارش مالی اپل از کاهش ۱۷ درصدی درآمد فروش آیفون خبر می دهد

ارقام ارائه شده در گزارش مالی جدید اپل به سختی پیش بینی های وال استریت را برآورده کرده است. این شرکت توانسته 31.05 میلیارد دلار از فروش اسمارت فون هایش در دوره سه ماهه ژانویه ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

ارقام ارائه شده در گزارش مالی جدید اپل به سختی پیش بینی های وال استریت را برآورده کرده است.

این شرکت توانسته 31.05 میلیارد دلار از فروش اسمارت فون هایش در دوره سه ماهه ژانویه تا مارس درآمد کسب کند و در حالی که پیش بینی وال استریت مبلغی برابر 31.03 میلیارد دلار بوده، اپل به سختی این پیش بینی را تحقق بخشیده است. این درآمد 17 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

با مشکلات به وجود آمده برای این کمپانی در چین، اپل مجبور به کاهش قیمت آیفون در این کشور شد و فروش آیفون در بازار چین از 13.02 به 10.22 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. البته فروش در قاره آمریکا و ژاپن افزایش اندکی داشت اما در اروپا و آسیا با کاهش مواجه شد.

در حالی که فروش آیفون های اپل چندان امیدوارکننده نبوده، کمپانی بر روی سرویس های خدماتی خود متمرکز شده است. سرویس هایی همچون AppleCare، آیتونز، اپ استور، اپل موزیک، اپل نیوز پلاس، اپل تی وی پلاس و اپل آرکید برای کسب درآمدی در حدود 50 میلیارد دلار هدف گذاری شده اند. درآمد 11.45 میلیارد دلاری اپل از سرویس های خود، این بخش را به دومین واحد سودآور این شرکت تبدیل کرد.

فروش آیپد و اپل واچ رشد زیادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است

این شرکت همچنین 4.87 میلیارد دلار از فروش آیپد کسب درآمد کرد که 22 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل افزایش داشته و از درآمد پیش بینی شده نیز بیشتر شده است. این نرخ رشد قیمت در 6 سال گذشته برای این محصول بی سابقه بوده است. این پیشرفت در فروش اپل واچ و ایرپاد این شرکت نیز گزارش شده و با 5.13 میلیارد دلار رشدی 30 درصدی را نشان می دهد.

شرکت اپل

در مجموع اپل 58.02 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال مالی 2019 درآمد داشته که کاهشی 3 میلیاردی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد. مقدار درآمد خالص این شرکت نیز برابر 11.56 میلیارد دلار بوده و همچنین سود سهام آن 2.46 دلار به ازای هر سهم گزارش شده است.

بعد از ارائه گزارش مالی، ارزش سهام شرکت اپل با رشدی 4.8 درصدی به 210.28 دلار به ازای هر سهم رسید. با این قیمت، ارزش شرکت اپل 987 میلیارد دلار شد و برای دومین بار نزدیک به 1 تریلیون دلار خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی