ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عضو هیئت مدیره آلفابت
کسب و کار

اریک اشمیت بعد از ۱۸ سال هیئت مدیره آلفابت را ترک می کند

اریک اشمیت بعد از ۱۸ سال حضور در هیئت مدیره آلفابت آن را ترک می کند. ترک هیئت مدیره آلفابت یکسال بعد از آن اتفاق می افتد که اشمیت از سمت خود به عنوان رئیس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

اریک اشمیت بعد از ۱۸ سال حضور در هیئت مدیره آلفابت آن را ترک می کند. ترک هیئت مدیره آلفابت یکسال بعد از آن اتفاق می افتد که اشمیت از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره آلفابت نیز کناره گیری کرد.

اما استعفای وی از سمت ریاست هیئت مدیره آلفابت نیز ریشه در اختلافات داخلی این شرکت داشت که به خاطر حضور آن در برنامه های نظامی آمریکا، مراوداتش با چین و سرپوش گذاشتن این شرکت بر سوء رفتارهای جنسی برخی کارکنان به وجود آمده بود.

اشمیت در مدت حضور خود در گوگل نقشی کلیدی را ایفا نمود. او در سال ۲۰۰۱ میلادی و در حالی که مدیرعامل گوگل بود به هیئت مدیره الفابت راه پیدا کرد تا از تخصص خود برای بهبود آنچه لری پیج و سرگئی برین (موسسان گوگل) ساخته بودند کمک بگیرد. در سال ۲۰۱۱ میلادی اشمیت از سمت مدیرعاملی گوگل استعفا کرد و بر کرسی ریاست هیئت مدیره آلفابت تکیه زد. در ابتدای سال ۲۰۱۸ او از آن سمت هم کناره گیری کرد و به یکی از اعضای معمولی هیئت مدیره بدل شد.

عضو هیئت مدیره آلفابت

روز گذشته نیز آلفابت در بیانیه ای خبری اعلام کرد که اشمیت بعد از تمام شدن دوره حضورش در هیئت مدیره در تاریخ ۱۹ ژوئن دیگر تمایلی به انتخاب مجدد ندارد و از آن زمان به بعد به عنوان یک مشاور فنی با شرکت همکاری خواهد داشت (نقشی که از یک سال پیش بر عهده گرفت).

اریک اشمیت قصد دارد بعد از ترک هیئت مدیره آلفابت در سازمان بشردوستانه اش فعالیت کند

اشمیت اما در این رابطه گفته که از سمت خود کناره گیری می کند تا راه برای حضور نسل بعدی استعدادها در عرصه باز شود. او گفته در ادامه بیشتر یاد می گیرد و وقتش را در سازمان بشردوستانه اش (Schmidt Futures) صرف می کند و در نقش تازه اش به عنوان مشاور فنی در کسب و کارها و تکنولوژی های گوگل و آلفابت مربی گری خواهد کرد.

البته که این مدیر کهنه کار نقشی کلیدی را در رسیدن گوگل به جایگاه امروزی اش ایفا کرده اما حضورش در این شرکت در ماه های اخیر چندان خوشایند برخی نبود. شش ماه پیش بود که گوگل بعد از گزارش نیویورک تایمز در مورد سوء رفتارهای جنسی درون شرکت زیر ذره بین قرار گرفت. در آن گزارش ذکر شده بود که این کمپانی ۱۵۰ میلیون دلار را در بحبوحه خبرهای سوء رفتار جنسی اندی رابین خالق اندروید به وی پرداخت کرده. بعد ها نام اشمیت در پرونده شکایتی رویت شد که به خاطر سرپوش گذاشتن بر سوء رفتارهای جنسی در دادگاه به جریان افتاده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی