ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ستاره های نوترونی
علمی

حلقه ازدواج شما بر اثر یک انفجار عظیم 4.6 میلیارد ساله به وجود آمده است

دانشمندان ریشه بعضی از فلزات گرانبهای زمین را 4.6 میلیارد سال قبل و ناشی از برخورد عظیم ستاره های نوترونی با یکدیگر ردیابی کرده اند. این یعنی حلقه ازدواج شما ممکن است در هنگام خرید ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

دانشمندان ریشه بعضی از فلزات گرانبهای زمین را 4.6 میلیارد سال قبل و ناشی از برخورد عظیم ستاره های نوترونی با یکدیگر ردیابی کرده اند. این یعنی حلقه ازدواج شما ممکن است در هنگام خرید نو بوده باشد اما در واقع عمر بخشی از آن میلیون ها سال است.

این اتفاق در واقع 100 میلیون سال پیش از تشکیل سیاره زمین به وقوع پیوسته است.

این مدت زمان با مقیاس فضایی تقریبا به زمان ما نزدیک است. بر اساس یافته دانشمندان این تحقیق، اگر انفجار مذکور همین حالا رخ می داد تشعشع ناشی از آن می توانست کل آسمان شب را نورانی کند.

ستاره های نوترونی

«زابولکس مارکا» اخترفیزیکدان دانشگاه کلمبیا و «امره بارتوش» از دانشگاه فلوریدا با آنالیز ایزوتوپ های شهاب سنگ ها و مقایسه آن با شبیه سازی های کهکشان راه شیری به نتیجه این تحقیق دست یافتند. آنها این تئوری را مطرح کردند که احتمالا یک انفجار ناشی از برخورد ستاره های نوترونی باعث به وجود آمدن 0.3 درصد از فلزهای سنگین زمین شده است. فلزات گرانبهایی مثل طلا، پلاتینیوم و اورانیوم از این جمله هستند.

بارتوش در این باره گفته است:

نتیجه تحقیق ما به این معنیست که در هرکدام از ما مقدار کمی از این عناصر و بیشتر به فرم عنصر حیاتی «ید» وجود دارد.

حلقه ازدواج علاوه بر اینکه سمبل یکی از عمیق ترین پیوندهای انسانیست، نشان دهنده گذشته کیهانی ما پیش از به وجود آمدن نسل انسان و حتی خود زمین است و احتمالا 10 میلی گرم آن قدمتی 4.6 میلیارد ساله دارد.

مارکا نیز در این رابطه گفت:

تحقیق ما در رابطه با یکی از بنیادی ترین سوال های بشر است. اینکه از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت. خیلی سخت است که بخواهیم خوشحالیمان را از این یافته و تاثیری که در آینده تحقیقات خواهد داشت، نشان دهیم.

این تحقیق در واقع تائیدی بر گفته های کارل سیگن ستاره شناس و مستندساز بزرگ است که در مستند معروف «کیهان یک سفر شخصی» گفته بود:

نیتروژن DNA ما، کلسیم دندانهایمان، آهن خونمان و کربن موجود در کیک های سیبی که می خوریم از مواد ستاره های در حال مرگ به وجود آمده اند. ما از جنس ستاره ها هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 19841363
    19841363 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اقا سال نوری واحدی برای مسافت هست نه زمان!!!

  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ما از جنس ستارگان هستیم
    بسیار عالی

مطالب پیشنهادی