ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی GrimValor؛ وقتی کنسول‌ها هم حسرت می‌خورند

گریم‌ولور (GrimValor) تعریفی خیلی خلاصه از عبارت «بازی پرمیوم/کنسولی موبایل» است؛ پرمیوم به‌خاطر اینکه پرداخت‌های درون برنامه‌ای هیچ تاثیر منفی روی تجربه مخاطب نگذاشته‌اند و کنسولی هم چون جنس اکشنی که بازی به‌تصویر کشیده، آن‌قدر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

گریم‌ولور (GrimValor) تعریفی خیلی خلاصه از عبارت «بازی پرمیوم/کنسولی موبایل» است؛ پرمیوم به‌خاطر اینکه پرداخت‌های درون برنامه‌ای هیچ تاثیر منفی روی تجربه مخاطب نگذاشته‌اند و کنسولی هم چون جنس اکشنی که بازی به‌تصویر کشیده، آن‌قدر با کیفیت و یادآور آثار پلتفرم‌های خانگی است که مشابهش را تاکنون در بازی‌های گوشی خیلی کم دیده‌ایم.

این ترکیب پرمیوم و تجربه‌ای شبیه به عناوین کنسولی چیزی نیست که زیاد روی تلفن‌های هوشمند ببینیم و GrimValor توانسته بعد از مدت‌ها، این ترکیب را به‌وجود بیاورد. به‌قدری خوب که اگر تا الان موبایل همیشه حسرت بازی‌های اکشن کنسولی را می‌خورد، حالا جایگاه این دو پلتفرم تغییر کرده و کنسول‌ها باید حسرت نداشتن GrimValor را بخورند.

بازی در قلمرویی با نام Vallaris اتفاق می‌افتد، مکانی که به‌خاطر بلندپروازی‌های پادشاهش به مرز نابودی رفت و مردمش تبدیل به هیولاهایی خطرناک شدند؛ برای نسل‌ها Vallaris از دنیای بیرونی جدا شده بود اما طی اتفافی، نفرین این قلمرو به خارج از مرزهایش می‌رسد. بنابراین به بازیکن ماموریتی داده می‌شود تا از پشت پرده این اتفاقات سر در بیاورد.

GrimValor از دیدگاه گیم‌پلی تلفیقی از دارک‌سولز و اکشن‌های هک اند اسلش (Hack and Slash) است. مبارزات ریتم خیلی سریعی دارند و بازی دست مخاطب را برای انجام حرکت‌های مختلف باز گذاشته تا نبردها تنوع بیشتری به‌ خودشان بگیرند و بازیکن آنگونه که دوست دارد، مبارزات را شخصی‌سازی کند. همان چیزی که اکشن‌های هک اند اسلش باید باشند: سریع، خونین و لذت‌بخش.

نکته اینجاست با وجود این گستردگی بخش مبارزات، سازنده با کمترین تعداد دکمه‌ها و استفاده درست از ژست‌های حرکتی توانسته نیاز به کنترلر را به‌ صفر برساند؛ به‌خاطر تسلط بیشتر، تجربه بازی‌های اکشن گوشی با کنترلر معمولا راحت‌تر است اما کنترل عالی GrimValor باعث شده تا بازی در این دسته قرار نگیرد. GrimValor حتی با صفحات لمسی هم نهایت پتانسیل‌های مبارزاتش را نشان می‌دهد.

اما بخش دارک‌سولزی بازی، بیشتر به المان‌های غیرمبارزاتی GrimValor مربوط می‌شوند. در واقع سازنده همزمان که خواسته ادای دینی به عنوان معروف دارک سولز داشته باشد، سعی کرده سختی زیاد بازی تاثیری روی ریتم نبردها نگذارد و تنها آن ویژگی‌هایی که GrimValor را جذاب‌تر می‌کنند، استفاده کند.

حالا این ویژگی‌ها چه هستند؟ سیستم ذخیره و پیشرفت بازی کاملا از دارک سولز الهام گرفته شده، در جای جای منطقه‌هایی که قدم می‌گذارید مقبره‌هایی وجود دارند که با استراحت در آن‌ها می‌توانید سلامتی‌تان را پر کرده و شخصیت اصلی را ارتقا بدهید. در واقع بازی سیستم ذخیره لحظه‌ای ندارد و برای سیو کردن باید به مقبره‌ها برسید.

البته فاصله مقبره‌ها آن‌قدر زیاد نیست ولی چون با عنوانی استراتژی‌محور در نبردها طرف هستیم، همین مسیر کوتاه نیز می‌تواند چالش برانگیز و استرس‌زا باشد. از طرفی بازیابی سلامتی در مبارزات (وقت‌هایی که از مقبره‌ها دور هستید) هم سیستمی شبیه به دارک سولز دارد. در بازی بطری‌های سلامتی حضور دارند که هنگام استراحت در مقبره‌ها پر می‌شوند.

فرض کنید در نبردی هولناک با موجودات شیطانی هستید و تمام بطری‌های سلامتی را استفاده کردید، حالا برای پر کردن دوباره این بطری‌ها باید در مقبره‌ای استراحت کنید. بازی با این کار سعی کرده بازیکن را مجبور کند تا مراقب ظرفیت بطری‌های سلامتی باشد و اصطلاحا بی‌گدار به آب نزند.

GrimValor به راحتی یکی از بهترین بازی‌های موبایل است. بازی سختی هدفمند دارک سولز را به ارث برده و در بعضی قسمت‌هایش مخاطب را یاد این اثر نقش آفرینی معروف می‌اندازد اما با یک گیم‌پلی سرعتی‌تر، دوربینی مناسب با گوشی و استفاده از المان‌های هک اند اسلش موفق شده تجربه‌ای کاملا متفاوت‌تر به وجود بیاورد.

Grimvalor

Grimvalor

سازنده: Direlight قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 709.2 / 642.95 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    من بازیشو دارم والان فصل 2هستم و میتونم بگم بعداز مدت ها بالاخره یه بازی خیلی خوب پیدا کردم حتی با اینکه با این سبک بازیا اصلا حال نمیکردم ولی الان خیلی به این بازی علاقه پیدا کردم و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنیدش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی