ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک ما
کسب و کار

جک ما: بعد از بازنشستگی، زبان انگلیسی تدریس خواهم کرد

«جک ما» مدیر اجرایی و موسس شرکت تجارت الکترونیک علی‌بابا، در کنفرانس «ویوا تک» پاریس اعلام کرد که قصد دارد سپتامبر سال جاری بازنشسته شده و به فضای تدریس بازگردد. این مدیر 54 ساله اعلام ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

«جک ما» مدیر اجرایی و موسس شرکت تجارت الکترونیک علی‌بابا، در کنفرانس «ویوا تک» پاریس اعلام کرد که قصد دارد سپتامبر سال جاری بازنشسته شده و به فضای تدریس بازگردد.

این مدیر 54 ساله اعلام کرد که 10 سپتامبر امسال و همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس علی‌بابا رسما از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد. او که قبلا به عنوان معلم زبان انگلیسی مشغول به تدریس بود از تصمیم خود برای بازگشت به این شغل خبر داد و گفت که به تدریس بسیار علاقه‌مند است.

جک ما همچنین گفت که قصد دارد به جای اینکه ثروتش را در اختیار بانک‌ها یا سرمایه‌گذاران قرار دهد آن را برای توسعه و بهبود سیستم آموزشی چین استفاده کند. او همچنین اضافه کرد که هنوز جوان است و می‌تواند 15 سال دیگر در بخش آموزش فعالیت کند.

بناینگذار غول تجارت الکترونیک چینی سال گذشته اعلام کرده بود که در پاییز 2019 از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و «دنیل ژانگ» مدیر حل حاضر علی‌بابا جانشین او در این جایگاه خواهد بود.

جک ما

در واقع به گفته ما، از 10 سال پیش که یکی از سرمایه‌گذاران به خاطر شرایط بد علی‌بابا به او پیشنهاد کناره‌گیری داده بود، به فکر پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای خود افتاد. با این حال در آن زمان او با خود فکر کرد که اگر بازنشسته شود کمپانی سقوط خواهد کرد پس فعلا وقت کناره‌گیری نیست و گفته بود که تنها در صورتی به ترک علی‌بابا فکر خواهد کرد که کمپانی شرایط خوبی داشته باشد.

فعلا موضوع کناره‌گیری ما در «ویبو» شبکه اجتماعی چینی بسیار داغ است و ویدیوی بیانیه او در عرض 2 روز بیش از 1.98 میلیون بازدید داشته است.

ما همچنین در این کنفرانس توصیه‌هایی برای کارآفرینان داشت و گفت:

هنگامی که یک کسب و کار راه می‌اندازید از رقیبان، اشتباهاتتان و چالش‌های سر راه نترسید؛ وارد کار شوید چرا که بهترین و هیجان‌انگیزترین قسمت کسب و کار شما همین چیزهاست.

به گفته فوربز، جک ما با ثروت خالص 34.6 میلیارد دلاری، در حال حاضر ثروتمندترین مرد چین به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی