ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اتوبوس برقی دو طبقه؛ محصول جدید هیوندای برای حمل و نقل سبز درون شهری

هیوندای از اولین اتوبوس برقی دو طبقه خود در کره جنوبی رونمایی کرد. این اتوبوس نمایانگر بخشی از تلاش های کمپانی در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک محسوب می شود. اتوبوس سبز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

هیوندای از اولین اتوبوس برقی دو طبقه خود در کره جنوبی رونمایی کرد. این اتوبوس نمایانگر بخشی از تلاش های کمپانی در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک محسوب می شود.

اتوبوس سبز هیوندای به یک موتور برقی 321 اسب بخاری مجهز شده است؛ وظیفه تغذیه این موتور را پک باتری پلیمری 384 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. این باتری توسط آب خنک شده و انرژی لازم برای پیمایش مسافت حداکثر 300 کیلومتر را در خود ذخیره سازی می کند. در صورت تخلیه کامل شارژ، پر کردن باتری به 72 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

اتوبوس برقی

خودروساز کره ای به منظور تامین رفاه و آسایش سرنشینان، از سیستم تعلیق مستقل در چرخ ها استفاده کرده است. هیوندای نسبت به راحتی راننده نیز غافل نمانده و محور عقب را به صورت فرمانپذیر طراحی نموده تا امکان گردش آسان تر در خیابان های تنگ و شلوغ میسر شود.

5d6b4f87-hyundai-electric-bus-04

بیونگ هوانگ (ByoungWoo Hwang) مدیر تیم مهندسی پیشرفته خودروهای تجاری هیوندای موتور درباره محصول جدید این شرکت گفته:

اتوبوس برقی دو طبقه یک خودروی دوستدار محیط زیست است که برای هماهنگی با روند جهانی حفظ محیط زیست بهینه سازی شده؛ این خودرو نه تنها کیفیت هوا را بهبود خواهد بخشید، بلکه به دلیل ظرفیت حمل مسافر بیشتر به تسهیل رفت و آمد و کاهش ترافیک نیز کمک خواهد کرد.

اتوبوس پاک هیوندای توانایی حمل 70 مسافر را دارد که از این تعداد 11 نفر در طبقه اول و 59 نفر در طبقه دوم جای می گیرند. این شرکت برای کمک به ورود و خروج افراد معلول و کسانی که دچار نقص های حرکتی هستند، ارتفاع اتوبوس را تا حد ممکن پایین طراحی کرده و یک رمپ کشویی مخصوص در قسمت زیرین اتاق تعبیه نموده است.

5d6b4f87-hyundai-electric-bus-04

آنگونه که هیوندای مدعی شده، این اتوبوس دارای تجهیزات ایمنی مناسبی است که از جمله پیشرفته ترین آنها می توان به سیستم کمک به پیشگیری برخورد از جلو و سیستم حفظ خودرو در بین خطوط اشاره کرد.

گفتنی است نخستین اتوبوس برقی دو طبقه هیوندای در نمایشگاه زمین، زیرساخت ها و تکنولوژی حمل و نقل که این روزها در کره جنوبی در حال برگزاری است به نمایش گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

    خوشبحالشون بااین همه پیشرفت
    اتوبوسهای شهرمون حتی کولر هم ندارن!

مطالب پیشنهادی