ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه 5G
تکنولوژی

آزمایشگاه ویژه 5G هواوی در کره‌جنوبی افتتاح شد

علیرغم تحریم‌های گسترده دولت ترامپ علیه هواوی و روابط تنگاتنگ بین کره جنوبی و آمریکا، هواوی یک آزمایشگاه ویژه تحقیقات 5G را با همکاری شرکت های کره‌ای در سئول راه اندازی کرده است. این آزمایشگاه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

علیرغم تحریم‌های گسترده دولت ترامپ علیه هواوی و روابط تنگاتنگ بین کره جنوبی و آمریکا، هواوی یک آزمایشگاه ویژه تحقیقات 5G را با همکاری شرکت های کره‌ای در سئول راه اندازی کرده است.

این آزمایشگاه که در سئول بنا شده، نخستین مرکز توسعه شبکه بی سیم نسل پنجم هواوی است که به شرکت های دیگر اجازه تست پلتفرم هایشان را می دهد. هدف کمپانی چینی از تاسیس این مرکز ایجاد زیرساختی قدرتمند برای ارتباط بین کمپانی های کره ای است. سخنگوی هواوی در این باره می گوید:

ما با همکاری شرکت های کوچک و بزرگ کره ای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، یک اکوسیستم شبکه 5G ایجاد خواهیم کرد.

میزان سرمایه گذاری هواوی در این آزمایشگاه ۵ میلیون دلار اعلام شده و ابتدا قرار بود تبلیغاتی وسیعی پیرامون آن صورت بگیرد اما برای اجتناب از آسیب دیدن شرکت های کره ای به خاطر تحریم های آمریکا، از این کار خودداری شد.

به گفته کمپانی چینی تعدادی از روسای شرکت های فناوری کره ای در این رویداد حضور داشته اند، هرچند به نام آنها اشاره نشده است. شبکه 5G

دو ماه قبل اپراتورهای کره ای SK Telecom, KT و LG Uplus سرویس 5G را در این کشور راه اندازی کردند و امیدوارند با تکیه بر آن توسعه حوزه هایی نظیر ماشین های خودران شتاب بیشتری پیدا کند. در حال حاضر هواوی تجهیزات شبکه 5G را برای اپراتور LG Uplus فراهم می کند و علی رغم اتهامات آمریکا این اپراتور اعلام کرده دلیلی برای عدم همکاری با طرف چینی نمی بیند.

پس از اینکه دولت بریتانیا زیر بار فشارهای دولت ترامپ برای کنار گذاشتن تجهیزات هواوی از شبکه 5G نرفت، راه اندازی این آزمایشگاه نیز دست رد یکی دیگر از شرکای کلیدی آمریکا برای جانبداری از این کشور در جنگ تجاری با چین به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی