ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

212f93ed-ford-china-fine-6
خودرو

چانگان فورد هم قربانی جنگ تجاری بین چین و آمریکا شد

فورد یکی از شرکت هایی است که حضوری جدی در بازار خودرویی چین دارد. این خودروساز آمریکایی محصولات خود را توسط شرکتی مشترک (Joint Venture) که با همکاری چانگان تاسیس شده، تولید می کند. شرکت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

فورد یکی از شرکت هایی است که حضوری جدی در بازار خودرویی چین دارد. این خودروساز آمریکایی محصولات خود را توسط شرکتی مشترک (Joint Venture) که با همکاری چانگان تاسیس شده، تولید می کند. شرکت مشترک چینی آمریکایی، چانگان فورد نام دارد. به نظر می رسد جنگ تجاری اخیری که بین ایالات شرق و غرب رخ داده، دامن این شرکت را گرفته و دولت چین چانگان فورد را 25 میلیون دلار جریمه کرده است.

2f6e9e4a-ford-china-fine-1

دلیل جریمه این کمپانی به تعیین حداقل قیمت برای نمایندگی های کلان شهر چونگ کینگ که کارخانه چانگان آنجا قرار دارد، نسبت داده شده است. آنطور که سازمان تنظیم بازار چین گفته، این کار چانگان فورد اختیار عمل را از نمایندگی ها گرفته و آنها نمی توانند قیمت دلخواه خود را تعیین کنند.

به غیر از چانگان فورد ظاهرا دیگر سازندگان نیز با جریمه های مشابهی روبرو شده اند. به گزارش نیویورک تایمز مقامات چین به دنبال اجرای سیاستی هستند که خط مشی هایی را در رابطه با نحوه تعیین قیمت محصولات تعیین کند. هدف از این سیاست ترغیب مشتریان محلی برای انجام خریدها با اطمینان بیشتر عنوان شده است.

902aad73-ford-china-fine-4

البته گروه های تجاری معتقدند دولت چین در زمان فعلی که تنش ها با ایالات متحده افزایش یافته، خواهان اجرای قوانین و تنظیم مقررات خاصی است و جریمه چانگان فورد بیشتر ریشه در این مساله دارد.

حتما در جریان هستید که ترامپ شرکت های تکنولوژی آمریکایی را از هر گونه تجارت با هواوی منع کرده است. در پاسخ به این اقدام ترامپ، چین نیز اعلام کرده لیست سیاهی از شرکت های خارجی "غیر قابل اعتماد" را که ممکن است به سهم کمپانی های داخلی آسیب برسانند، تهیه می کند.

a210c1d8-ford-china-fine-2

یکی از سخنگوهای فورد در رابطه با جریمه 25 میلیون دلاری اخیر گفته:

چانگان فورد به تصمیم گرفته شده توسط سازمان دولتی تنظیم بازار احترام می گذارد. این شرکت گام هایی جبرانی در رابطه با مدیریت فروش منطقه ای و نمایندگی ها خواهد برداشت.

ناگفته نماند فروش محصولات چانگان فورد روندی نزولی پیدا کرده و در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2018، امسال 35.8 درصد کاهش یافته است. این اتفاق در حالی رخ داده که آمار فروش در بزرگ ترین بازار خودرویی جهان برای اولین بار از دهه 90 به این طرف، سال گذشته با افت همراه بود. با توجه به آمارهای منتشر شده، احتمالا امسال نیز میزان فروش خودرو در چین افت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

    بخدا پرداختن به این ماشین های چینی، دشمنی با مردمه

مطالب پیشنهادی