ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD کارت گرافیک رادئون 5700XT را معرفی کرد

شرکت AMD نسل جدید کارت گرافیک های خود را از خانواده Navi معرفی کرد. دو عضو اول این سری رادئون RX 5700 و رادئون RX 5700 XT نام دارند و نخستین محصولات این شرکت با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرکت AMD نسل جدید کارت گرافیک های خود را از خانواده Navi معرفی کرد. دو عضو اول این سری رادئون RX 5700 و رادئون RX 5700 XT نام دارند و نخستین محصولات این شرکت با معماری جدید محسوب می شوند.

شرکت AMD معماری Navi را چند روز قبل به شکل رسمی معرفی کرد اما جزئیاتی را ارائه نداد. حالا در جریان رویداد گیمینگ E3 دو محصول از خانواده RDNA به شکل رسمی معرفی شده اند؛ اولی محصول 449 دلاری رادئون RX 5700 XT است که قصد رقابت با انویدیا RTX 2070 را دارد، و دومی هم رادئون RX 5700 است که با قیمت 379 دلار به جنگ انویدیا RTX 2060 می رود.

رادئون RX 5700 XT با 40 واحد پردازشی، حداکثر کلاک 1.9 گیگاهرتز و قدرت پردازش 9.75 ترافلاپس تا حدودی بهتر از RTX 2070 عمل می کند. شرکت AMD در مراسم رونمایی نشان داد که این کارت گرافیک حین اجرای بازی با رزولوشن 1440p حدود 20 فریم بر ثانیه عملکرد بهتری نسبت به رقیبش دارد. مدل RX 5700 هم 32 واحد پردازشی دارد و با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز کار می کند. مشخصات این دو مدل در کنار دو محصول از نسل قبلی را در جدول زیر می بینید:

البته همان طور که می بینید این دو کارت گرافیک از محصولات میان رده AMD محسوب می شوند، چون این شرکت پیش از این پرچمدار رادئون VII را معرفی کرده بود. با این حال بازار میان رده اهمیت زیادی برای AMD و دیگر غول دنیای گیمینگ یعنی انویدیا دارد تا سهم بیشتری را از سود بالای این بخش نصیب خود کنند.

از جمله ویژگی های جدید سری رادئون 5700 می توان به جعبه ابزار اپن سورس FidelityFX برای افزایش کیفیت بصری حین اجرای بازی ها اشاره کرد. اگر بازی ها از FidelityFX پشتیبانی نکنند، باز هم قابلیت Radeon Image Sharpening به کمک آنها می آید تا تصاویر واضح تری را ارائه دهند. قابلیت Anti-Lag هم لگ بین پردازشگر گرافیکی و مانیتور را کاهش می دهد تا گیمرهای حرفه ای راحت تر به رقابت بپردازند.

گفتنیست هر دو مدل کارت گرافیک رادئون RX 5700 XT و RX 5700 از اواسط تیرماه وارد بازار خواهند شد. مدل 5700XT یک نسخه ویژه هم دارد که حدود 50 دلار گران تر است و با حداکثر فرکانس 1.98 گیگاهرتز کار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی