ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تقویت واژگان انگلیسی با WordUp؛ اپلیکیشنی برای یادگیری زبان

انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت، لایتنر (Leitner) با دست گذاشتن روی همین روش عملی یکی از کارآمدترین راه‎های یادگیری مباحث حفظی را ارائه داد. تحقیقات نشان می‌دهند در همان لحظه که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت، لایتنر (Leitner) با دست گذاشتن روی همین روش عملی یکی از کارآمدترین راه‎های یادگیری مباحث حفظی را ارائه داد. تحقیقات نشان می‌دهند در همان لحظه که یک مطلب را می‌خواهید حفظ کنید، نزدیک به ۸۰ درصد آن بعد از مدتی از یادتان می‌رود و قبل از رسیدن به حافظه بلند مدت حذف می‌شوند.

اما اگر این روند حفظ کردن در فاصله‌های زمانی مشخص تکرار شود، کم کم این اطلاعات راه‌شان را به حافظه بلند مدت هم پیدا می‌کنند و بنابراین خیلی دیرتر از ذهن بیرون می‌روند. WordUp برای تقویت واژگان کاربران از همین روش استفاده کرده و این مهمترین دلیلی است که بین صدها اپلیکیشن یادگیری زبان بد نیست WordUp را در اولویت بگذارید.

بعد از نصب و اجرا، برنامه از کاربر تستی می‌گیرد تا اطلاعاتش را ارزیابی کرده و بسته به آن لغاتی که باید بپرسد را مشخص کند. سپس نوبت به انتخاب هدف‌تان می‌رسد؛ در روز می‌خواهید چند دقیقه با برنامه کار کنید؟ مشخصا هرچه‌قدر زمان بیشتری را در WordUp بگذرانید، کلمات بیشتری هم یاد می‌گیرید.

البته چون روش لاینتر روی یادگیری در زمان‌های کوتاه اما پیوسته تاکید دارد، بنابراین حتی طولانی‌ترین هدف نیز در روز وقت زیادی از کاربر نمی‌گیرد. از طرفی برنامه مشخص کرده که با هر هدف، در طول یک سال چه‌قدر کلمه را حفظ می‌شوید. به‌همین خاطر راحت‌تر می‌توانید هدف‌تان را انتخاب کنید.

حالا که هدف را مشخص کردید، نوبت به نمایش لغات در قالب کارت‌ها می‌رسد. روزانه برنامه کلمه‌های گوناگونی می‌پرسد اما نکته مهم نمایش دوباره کلمه‌هایی است که درست جواب داده‌اید. اگر معنی کلمه‌ای را ندارید لغت به‌همراه کارت‌های بعدی دوباره پرسیده می‌شود، با این حال اگر معنی لغتی یادتان بود فردا کارت همان کلمه در کنار دیگر لغات به نمایش درمی‌آید.

اگر باز درست حدس زدید، پس از سه روز همین کار تکرار می‌شود و این روند تا یک سال ادامه پیدا می‌کند. کلیت رویکرد برنامه چنین شکل و شمایلی دارد. WordUp می‌خواهد به اطمینان برسد که لغات از ذهن مخاطب پاک نمی‌شوند و بنابراین در بازه‌های مشخص کارت‌ها را برای چندمین دفعه نشان می‌دهد تا در نهایت معنی در حافظه حک شود.

جدا از این سیستم لاینتری، WordUp دو ویژگی مثبت دیگر هم دارد. یکی از آن‌ها به معانی برمی‌گردد. در نمونه‌های مشابه معنی کلمه به همراه یک جمله به‌نمایش درمی‌آید. WordUp یک قدم جلو رفته و برای هر کلمه سعی کرده یک صحنه معروف از فیلم یا سریالی بگذارد تا کاربر با تماشای آن بهتر کاربرد کلمات را به یاد بسپارد.

اما ویژگی دوم بخش Play است. در اینجا برنامه چهار بازی دارد (فعلا یکی از آن‌ها در دسترس قرار گرفته و بقیه بعدا منتشر می‌شوند) و هر کدام در راستای تقویت زبان کاربر را سرگرم می‌کنند. مثلا در اولین بازی باید از بین کلماتی که تلفظ تقریبا مشابهی دارند یا شبیه به هم هستند، براساس جمله نوشته شده، کلمه درست را انتخاب کنید.

اینکه سازنده در کنار یادگیری روی یک سرگرمی درست دست گذاشته به خودی خود ارزش WordUp را بیشتر کرده است. البته با وجود تمام این نکات مثبت، برنامه در رابطه کاربری و تجربه کاربری ضعف‌هایی دارد. کاربرد بخش‌های مختلف در نگاه اول کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسن، همچنین گاهی اوقات لودینگ‌های نسبتا طولانی در ریتم یادگیری تاثیر منفی می‌گذارند.

در نهایت باید بگوییم که WordUp با دست گذاشتن روی روش آموزش لایتنری و ویژگی‌های جذابش می‌تواند گزینه خوبی برای یادگیری زبان باشد. فقط یک نکته: برنامه آفلاین است ولی اگر می‌خواهید کاربرد کلمات در فیلم‌ها را ببینید (ویژگی که بالاتر توضیح دادیم) باید به اینترنت وصل بشوید.

WordUp Vocabulary

WordUp Vocabulary

سازنده: Geeks قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 207 / 37 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 317meisam
    317meisam | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    برنامه فوق العادیه که تونسته زبان آموزی و یادگیری لغات رو وارد زندگی من بکنه برخلاف بقیه برنامه ها و اپلیکیشن هایی که امنحان کردم.
    به همه توصیه میکنم

  • MrMojtaba
    MrMojtaba | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    خیلی باگ داره، باگای رو مخم داره! از نرم افزار میای بیرون میبینی از گوشی صدای خوندن کلمات میاد! حتی وقتی گوشی قفله....
    میری وسط بازیش میبینی هنوز گویندش داره واسه خودش کلمات مرحله قبلو میخونه! چیز جالبیه ولی باید باگاش برطرف شه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    ممنون عالی مثه همیشه

  • soheil_soheily
    soheil_soheily | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

    ios با این اسم smarter vocabulary

مطالب پیشنهادی