ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لای فای
تکنولوژی

ایرفرانس اینترنت لای فای 100 مگابیت بر ثانیه در پروازها ارائه می‌دهد

استفاده از اینترنت در طول پرواز (البته اگر توسط خطوط هوایی ارائه شود) معمولاً ناپایدار است و سرعت پایینی دارد. اما فناوری لای فای شرکت اولِدکام می خواهد اینترنت سریع 100 مگابیتی را به پروازهای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

استفاده از اینترنت در طول پرواز (البته اگر توسط خطوط هوایی ارائه شود) معمولاً ناپایدار است و سرعت پایینی دارد. اما فناوری لای فای شرکت اولِدکام می خواهد اینترنت سریع 100 مگابیتی را به پروازهای خطوط ایرفرانس  و KLM بیاورد. در مقایسه باید گفت که سریع ترین وای فای ارائه شده در پروازهای داخلی ایالات متحده تنها 15 مگابیت بر ثانیه سرعت دارند.

وای فای از امواج الکترومغناطیس برای انتقال داده ها استفاده می کند اما LiFi روش کاملاً متفاوتی دارد و برای انتقال، از نور بهره می برد.

شرکت فرانسوی اولدکام نمونه ای از یک هواپیمای با ابعاد متوسط را که به لای فای مکس مجهز کرده بود به نمایشگاه هوایی بین المللی پاریس آورد. علاوه بر این از برندگان رقابت های یوبی سافت دعوت کرد تا لای فای مکس را آزمایش کنند. اولدکام قصد داشت به این طریق ثابت کند که این فناوری با وای فای عادی که در پروازها ارائه می شود تفاوت های قابل توجهی دارد.

لای فای

در صورتی که وعده اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه ای اولد کام به ازای هر صندلی هواپیما محقق شود مسافران قادر خواهند شد ویدیوهای 4K را آنلاین مشاهده کنند و یا از محتوای واقعیت افزوده اینترنتی یا بازی های ویدیوی آنلاین لذت ببرند. به گفته اولدکام لای فای مکس تا انتهای سال 2019 در هواپیماهای خط هوایی ایرفرانس ارائه می شود.

البته این تکنولوژی خالی از ایراد هم نیست. سیگنال های منتقل شده با این فناوری در برابر نویزهای نوری آسیب پذیر هستند و برد کوتاه تر هم از دیگر معایب لای فای است. از سوی دیگر برخی معتقدند که لای فای از وای فای و یا بلوتوث هم امن تر است چرا که نور، بر خلاف امواج رادیویی توانایی عبور از دیوارها را ندارد.

به گفته اولدکام فناوری لای فای مکس می تواند حداکثر برد 24 متری داشته باشد. علاوه بر این با سرعت متوسط 40 تا 100 مگابیت بر ثانیه، بسیار گران قیمت تر از وای فای است. اولدکام قصد دارد در سال جاری میلادی پای این تکنولوژی را به اداره ها و منازل باز کند. در حال حاضر یک بسته شامل یک ارسال کننده و یک دریافت کننده لای فای قیمتی 900 دلاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    ??

مطالب پیشنهادی