ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Fresco
تکنولوژی

اپلیکیشن طراحی جدید ادوبی برای آیپد با نام Fresco منتشر می‌شود

فتوشاپ با روی کار آمدن اپلیکیشن‌های جدید ادوبی کم کم به حاشیه می‌رود. ساعاتی پیش تیم ادوبی رسما اعلام کرد که اپلیکیشن جدیدشان برای نقاشی و طراحی در آیپد Adobe Fresco نام دارد. این اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

فتوشاپ با روی کار آمدن اپلیکیشن‌های جدید ادوبی کم کم به حاشیه می‌رود. ساعاتی پیش تیم ادوبی رسما اعلام کرد که اپلیکیشن جدیدشان برای نقاشی و طراحی در آیپد Adobe Fresco نام دارد. این اپلیکیشن که تا دیروز با اسم رمز Project Gemini شناخته می‌شد قرار است امسال برای پلتفرم آیپد منتشر شود.

ریشه نام اپلیکیشن از یک تکنیک نقاشی مشهور در دوره رنسانس ایتالیا وام گرفته شده و به گفته ادوبی، محور تمرکز این اپلیکیشن خصوصیتی به نام Live Brushes (قلم زنده) است. Live Brushes تلاش دارد که تجربه نقاشی با قلم‌مو در دنیای واقعی را به شکلی ملموس به صفحات دیجیتالی بیاورد. اسکات بلسکی، مدیر ارشد محصولات ادوبی در پست وبلاگی این شرکت اعلام کرده که ویژگی Live Brushes از تکنولوژی هوش مصنوعی ادوبی موسوم به ادوبی سنسی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

قدرت پردازشی ادوبی سنسی امکانی فراهم کرده که بتوان ترکیب و واکنش رنگ‌های روغنی و آبرنگ را در اپلیکیشن Fresco درست مثل همان چیزی که در دنیای حقیقی اتفاق می‌افتد مشاهده کرد.

Fresco

نکته خوب این که Fresco به هنرمندان اجازه می‌دهد تا با قلم‌های معمولی و وکتور به طراحی بپردازند. این ویژگی مدت‌هاست که در اپلیکیشن‌های دیگر ادوبی مثل ایلاستریتر و فتوشاپ اسکچ به کاربران ارائه می‌شود. همچنین گفته شده که Fresco از فایل‌های فتوشاپ هم پشتیبانی خواهد کرد تا بتوانید از طریق Creative Cloud پروژه‌هایتان را بارگذاری و کار بر روی آن‌ها را در آیپد ادامه بدهید.

همچنین Fresco می‌تواند خروجی‌های پی دی اف هم ارائه بدهد که امکان ویرایش در سایر نرم‌افزارهای ادوبی را دارند. اپلیکیشن Fresco از منظر رابط کاربری به فتوشاپ آیپد شباهت دارد و می‌توان قلم‌های فتوشاپ را هم به محیط آن آورد و از آن‌ها استفاده کرد.

تا این لحظه تاریخ انتظار دقیقی برای Fresco اعلام نشده است. اما مطمئنا در سال 2019 شاهد انتشار آن در اپ استور مک خواهیم بود. ضمنا اگر می‌خواهید پیش از انتشار نسخه اصلی نیم نگاهی به قابلیت‌های اپلیکیشن داشته باشید می‌توانید از طریق این لینک برای دریافت نسخه پیش‌نمایش Fresco ثبت نام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی