ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Xpeng-G3 (2)
خودرو

شکایت تسلا از کارمند Xpeng به جریان افتاد؛ آیا کپی کاری چینی ها دردسرساز می شود؟

چینی ها ید طولایی در کپی کردن انواع محصولات از جمله خودروها دارند. یکی از آخرین کپی کاری هایی که سر و صدای زیادی بر پا کرده، کراس اوور الکتریکی Xpeng G3 است. در نگاه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

چینی ها ید طولایی در کپی کردن انواع محصولات از جمله خودروها دارند. یکی از آخرین کپی کاری هایی که سر و صدای زیادی بر پا کرده، کراس اوور الکتریکی Xpeng G3 است. در نگاه نخست به این خودرو، مخصوصا نمای روبرو و داخل کابین، بی تردید تسلا مدل X در ذهن تداعی می شود.

اما شرکت چینی تنها به کپی کردن اتاق تسلا مدل X، بسنده نکرده و ظاهرا ماجرا پیچیده تر از این ها است. آنطور که شنیده شده، یکی از مهندسان سابق تسلا به نام Guangzhi Cao هزاران سند ارزشمند و محرمانه را از این خودروساز آمریکایی به شرکت چینی Xpeng منتقل کرده است.

حال کار به جایی رسیده که تسلا قصد دارد پرونده ای حقوقی را علیه مهندس سابق خود تشکیل دهد. برای تکمیل اسناد و شواهد این پرونده، تسلا دست به دامان اپل شده و از این کمپانی درخواست کمک کرده است.

به گزارش بلومبرگ، تسلا به دنبال دسترسی به ایمیل های مهندس سابق خود بوده و می خواهد دستگاه های دیجیتال وی را به طور دقیق بررسی کند. البته ظاهرا پای اپل به عنوان شاهد به پرونده باز خواهد شد و هنوز مشخص نیست که تسلا چه انتظاراتی از این شرکت تکنولوژی دارد.

نکته جالب توجه اینکه Xpeng به نوعی دشمن مشترک تسلا و اپل محسوب می شود، چرا که این شرکت تازه تاسیس سابقه سرقت اطلاعات حساس از اپل را نیز دارد. در جولای 2018 یکی از مهندسان پروژه اتومبیل خودران اپل که قصد خروج از این کمپانی و پیوستن به Xpeng را داشت، به دانلود غیر قانونی فایل های اختصاصی محکوم شد.

شکایت تسلا از کارمند Xpeng

وکلای مهندس سابق تسلا که اکنون تحت پیگرد قانونی است، تایید کرده اند این فرد کپی کدهای منبع مربوط به سیستم اتوپایلوت را به حساب iCloud شخصی خود دانلود نموده است؛ هر چند مهندس جنجالی این مساله را رد می کند.

وکلای Guangzhi Cao در اظهار نظری جالب گفته اند که "او با آی پی تسلا هیچ کاری نکرده" و "به طور جدی و صادقانه" سعی کرده تمام کد های منبع تسلا را از دستگاه های شخصی خود پاک کند!

با وجود شکایاتی که از کارکنان Xpeng صورت گرفته، تاکنون اتهاماتی از سوی اپل یا تسلا به این استارتاپ چینی نسبت داده نشده است؛ مدیران این شرکت نیز هر گونه دخالت در امور غیر قانونی مهندسین خود را رد کرده و از اتفاقات رخ داده اظهار بی اطلاعی کرده اند.

به گفته Xpeng پس از مشخص شدن تحقیق سیستم قضایی ایالات متحده از مهندس سابق اپل، این کمپانی وی را اخراج کرده و کامپیوتر و دیگر تجهیزات دفترش را توقیف نموده است.

ناگفته نماند شاسی بلند Xpeng اخیرا مدل 2020 کراس اوور G3 را معرفی کرده است. این مدل دارای دو نسخه 400 و 520 بوده و از سپتامبر امسال (شهریور ماه) با بهایی بین 143,800 الی 196,800 یوان (معادل تقریبا 20,900 الی 28,600 دلار) به دست مشتریان خواهد رسید. این ارقام نشان دهنده مسافت قابل پیمایش نسخه ها بر اساس استاندارد NEDC هستند.

Xpeng G3 2020

به گفته Xpeng مدل 2020 از G3 هم به لحاظ سخت افزاری و هم به لحاظ نرم افزاری و تجهیزات ارتقا یافته و می تواند با مدل های مطرح بین المللی رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali1324
    ali1324 | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    کلا کارشون فقط کپی و دزدیه

  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    چینی ها.دزدهای کثیف

مطالب پیشنهادی