ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عضو هیات مدیره پست: پیشرفت دیجیتالی باعث ایجاد اشتغال خواهد شد

عضو هیات مدیره پست در نشست خبری خود در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که توسعه فناوری و عرضه خدماتی مانند الوپست قصد ندارد که هیچ شغلی را در شرکت ملی پست حذف ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷

عضو هیات مدیره پست در نشست خبری خود در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که توسعه فناوری و عرضه خدماتی مانند الوپست قصد ندارد که هیچ شغلی را در شرکت ملی پست حذف کند بلکه این موارد منجر به ایجاد شغل نیز خواهد شد.

«محمدرضا قادری» در الکامپ امسال اعلام کرد که در دنیا شرکت پست را به عنوان پرکننده خلا فضای مجازی و فیزیکی می‌شناسند، به این معنا که هر آنچه در فضای مجازی رخ می‌دهد که نیازی به یک جابجایی در فضای فیزیکی دارد، بر عهده پست است. قادری در ادامه افزود:

«به همین دلیل برنامه راهبردی شرکت پست را مورد بازنگری قرار دادیم و آن را تغییر دادیم تا از یک اپراتور برتر پستی به یک سکوی تجارت الکترونیک تغییر پیدا کنیم. حال شرکت پست می‌خواهد پلتفرمی باشد که چه برای فعالان تجارت الکترونیک و چه برای کسب  و کارها و مردم در هر مقایسی، یک تعامل راحت و ساده و کاربردی با پست را بیافریند.»

قادری معتقد است که شرکت پست دیگر فقط یک شرکت لجستیکی ساده نباید باشد و حالا تبدیل به یک زنجیره کامل تجارت الکترونیک شده و قصد گسترش این زنجیره را دارد:

«از بازاریابی گرفته فروش اینترنتی و سرویس‌های پرداخت می‌توانند در این سکوی تجارت الکترونیک رخ بدهند اما نکته مهم اینجاست که شرکت پست قصد ندارد مسئولیت توسعه صفر تا صد این سکو را بر عهده بگیرد و قصد دارد که این توسعه را با شرکت‌های خصوصی و دولتی انجام دهد. ما در این بین صرفا از برخی مزیت‌های بی‌نظیر پست مانند ناوگان و سرویس Tracking فوق‌العاده‌مان برای توسعه سکوی تجارت الکترونیک استفاده می‌کنیم.»

قادری با اشاره به سرویس الوپست که به تازگی راه‌اندازی شده، آن را نمونه‌ای کامل برای همکاری شرکت پست با یک استارت آپ تخصصی می‌داند. او پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این رشد و سرویس‌های جدید منجر به حذف یک سری شغل ها خواهد شد یا خیر را اینگونه جواب داد:

«پیشرفت دیجیتال شاید منجر به حذف برخی شغل‌ها شود ولی در ازای آن کلی هم شغلی جدید ایجاد می‌کند. در حال حاضر به نظر من افزوده شدن این خدمات نه تنها باعث حذف شغل‌ها نخواهد شد بلکه تصور می‌کنیم این موارد باعث ایجاد اشتغال هم خواهد شد. خدماتی که پیش‌تر توسط پست به صورت خرد انجام می‌شده حالا در ابعادی بزرگتر برگزار می‌شود و در حقیقت کل ناوگان الوپیک حالا در پست هم هستند. ادامه این راه و توسعه موارد دیگر نیز چنین موقعیتی را ایجاد می‌کند و باعث یک هم‌افزایی خواهد شد. هیچ‌یک از نیروهای شرکت پست قرار نیست با این پیشرفت‌ها و تغییر خدمات شغل خود را از دست بدهند.»

قادری تاکید دارد که این پلتفرم‌های ملی نیازمند مشارکت ملی هستند و آنها نیز قصد دارند که عدالت و شفافیت را در همکاری پست با دیگر شرکت‌های بخش خصوصی رعایت کنند: «به همین دلیل برای تمامی همکاری‌ها فراخوان‌هایی عمومی منتشر می‌کنیم و از همه مجموعه‌ها که تمایل به همکاری دارند دعوت بعمل می‌آوریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی