ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمد هواوی
تکنولوژی

هواوی در توسعه اپراتور Koryolink کره شمالی نقش داشته است

واشنگتن پست گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد هواوی در ساخت و تجهیز اپراتور Koryolink برای کره شمالی دست داشته است. بنا به گزارش منتشر شده از واشنگتن پست و پایگاه خبری 38North ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

واشنگتن پست گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد هواوی در ساخت و تجهیز اپراتور Koryolink برای کره شمالی دست داشته است.

بنا به گزارش منتشر شده از واشنگتن پست و پایگاه خبری 38North هواوی با همکاری یک شرکت دولتی چینی به نام «Panda International Information Technology» حداقل به مدت ۸ سال به انجام پروژه های ارتباطی مختلف در کره شمالی مشغول بوده اند. هواوی در زیرساخت های تلفن همراه و مدیریت و رمزگذاری اپراتور شبکه همکاری می کرده و شرکت پاندا هم وظیفه تأمین نرم افزار و انتقال تجهیزات ساخت هواوی به کره شمالی را بر عهده داشته است.

هواوی در پاسخ به گزارش واشنگتن پست گفته که «هیچ تجارتی در کره شمالی نمی کند.» البته هواوی در بیانیه خود روی فعل حال تأکید کرده و اشاره نکرده آیا در گذشته مراوده ای از این دست با کره شمالی داشته یا نه. همچنین صحت اسناد موجود علیه خود را رد یا تأیید نکرده است.

اپراتور کوریولینک به جاسوسی از شهروندان کره شمالی متهم شده است

«کوریولینک» (Koryolink) یکی از اپراتورهای بیسیم در کره شمالی است. این شرکت کار خود را سال ۲۰۰۸ آغاز و برای اولین بار اینترنت 3G را در این کشور ارائه کرد. گفته می شود کوریولینک به جاسوسی از شهروندان کره شمالی پرداخته و امکان تماس داخل شهر و استفاده از اینترنت ملی کره شمالی را از توریست ها منع می کند. نقش هواوی آزمایش رمزگذاری این اپراتور برای عدم امکان شنود مکالمات افراد بلندپایه دولتی بوده و کمپانی پاندا نیز بحث پشتیبانی نرم افزاری را بر عهده داشته است.

بعد از روی کار آمدن اپراتور Kang Song در سال ۲۰۱۳ که از شبکه ZTE پشتیبانی می کرد و به حاشیه رانده شدن کوریولینک، هواوی دیگر در تعمیر و نگهداری این شبکه نقشی ندارد. موضوع اصلی در این میان نقض کردن قوانین و تحریم های مختلف توسط هواوی است. کارشناسان معتقدند برخی از تجهیزات شبکه 3G که هواوی به کوریولینک داده ساخت آمریکا بوده اند.

بعد از مناقشه بین هواوی و آمریکا و ممنوعیت گسترده ای که این شرکت با آن روبرو شد، شرکت چینی امید زیادی به تلطیف کردن روابط خود با آمریکا داشت ولی منتشر شدن این خبر ضربه بزرگی به امیدهای آن زد. احتمالاً انتشار این گزارش بهانه ای برای دولتمردان آمریکایی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه این شرکت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی