ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ دو روز دیگر سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی خود را معرفی می کند

سنسورهای دوربین با فناوری ترکیب چهارگانه پیکسل ها یا همان Quad Bayer مدتیست که به دنیای موبایل آمده اند و محصولات زیادی را با دوربین 48 مگاپیکسلی دیده ایم. شرکت های ریلمی (Realme) و ردمی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

سنسورهای دوربین با فناوری ترکیب چهارگانه پیکسل ها یا همان Quad Bayer مدتیست که به دنیای موبایل آمده اند و محصولات زیادی را با دوربین 48 مگاپیکسلی دیده ایم. شرکت های ریلمی (Realme) و ردمی (Redmi) هم قصد دارند به زودی از دوربین های 64 مگاپیکسلی رونمایی کنند، اما این پایان راه نیست و باید منتظر دوربین 108 مگاپیکسلی باشیم.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ

بخش دوربین سامسونگ دو روز دیگر یعنی 12 اوت (21 مرداد) از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی خود رنمایی می کند. ماه قبل شنیده بودیم که این سنسور در گوشی های سال آینده میلادی تعبیه خواهد شد اما ظاهراً برنامه ریزی تغییر کرده است. چند روز قبل یکی از افشاگران معروف دنیای تکنولوژی اسناد داخلی شرکت شیائومی را منتشر کرده بود که نشان می داد این شرکت چینی اولین گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی را معرفی می کند. این گوشی احتمالاً می میکس 4 خواهد بود.

اگر شیائومی زمان بندی همیشگی خود برای معرفی سری میکس را رعایت کند، اولین گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی در سال جاری معرفی و حداقل به بازار چین عرضه خواهد شد. هنوز نمی دانیم این سنسور چه ابعادی دارد اما سامسونگ دو روز دیگر جزئیات کامل آن را در اختیار همگان خواهد گذاشت. جنگ سنتی مگاپیکسل ها سالهاست که تمام شده ولی حالا شاهد ترکیب رزولوشن، اندازه سنسور و فناوری Quad Bayer برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن هستیم.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ

دوربین 108 مگاپیکسلی به شکل پیش فرض با رزولوشن 27 مگاپیکسل عکاسی می کند، چون با استفاده از فناوری پیکسل بینینگ (Pixel Binning) هر چهار پیکسل کوچک به یک پیکسل مؤثر بزرگ تبدیل خواهند شد. البته احتمالاً مثل سنسورهای Quad Bayer قبلی می توانید با رزولوشن کامل هم عکاسی کنید اما بعضی از ویژگی های پیشرفته مثل گستره دینامیکی یا حساسیت زیاد به نور را از دست می دهید.

سنسورهای Quad Bayer به گونه ای طراحی شده اند که در یک چهارم رزولوشن اصلی خود عمل کنند و با ترکیب هر چهار پیکسل، جزئیات بیشتری را از تصویر به ثبت برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی