ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورایزن شبکه اجتماعی تامبلر را به مالک وردپرس می‌فروشد

ظاهرا شایعات درست از آب در آمده اند و شرکت ورایزن با فروش شبکه اجتماعی تامبلر به مالک وردپرس یعنی کمپانی اتوماتیک موافقت کرده است. مبلغ این قرارداد هنوز فاش نشده اما اتوماتیک قرار است ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

ظاهرا شایعات درست از آب در آمده اند و شرکت ورایزن با فروش شبکه اجتماعی تامبلر به مالک وردپرس یعنی کمپانی اتوماتیک موافقت کرده است. مبلغ این قرارداد هنوز فاش نشده اما اتوماتیک قرار است به عنوان بخشی از قرارداد 200 کارمند تامبلر را نیز به خدمت بگیرد.

شرکت ورایزن (Verizon) که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده است، سرویس تامبلر (Tumblr) را سال 2017 تصاحب کرده بود. این شرکت اوایل سال جاری میلادی برای فروش این برند به دنبال خریدار می گشت.

حالا به گزارش سایت Axios شرکت اتوماتیک (.Automattic Inc) که صاحب وردپرس هم هست، تامبلر را به قیمت کمتر از 3 میلیون دلار تصاحب کرده است. جالب است بدانید یاهو سال 2014 تامبلر را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

«مت مولنوگ» (Matt Mullenweg) خالق وردپرس و بنیانگذار کمپانی اتوماتیک تصاحب تامبلر را بزرگ ترین خرید این شرکت از نظر مبلغ قرارداد و تعداد کارمندان برشمرد. طبق اعلام او قرار نیست در سیاست های تامبلر از جمله ممنوعیت انتشار محتوای غیراخلاقی، تغییری ایجاد شود.

همانطور که گفته شد، یاهو تامبلر را سال 2013 خرید ولی هیچ گاه نتوانست از طریق آن در برابر بزرگانی مثل اینستاگرام قد علم کند. تامبلر رفته رفته به برندی زیان ده برای یاهو تبدیل شد به طوری که پس از انتشار گزارش مالی یاهو در سه ماهه دوم 2016 سران یاهو متوجه شدند این برند دیگر ارزشی ندارد.

با تصاحب یاهو توسط ورایزن در سال 2017 اوضاع برای تامبلر باز هم رو به بهبودی نرفت. البته این شبکه اجتماعی هنوز اجتماع بزرگی از کاربران دارد و حدود 475 میلیون صفحه وبلاگ در آن منتشر شده است.

به فروش رفتن تامبلر ممکن است پایانی برای فصل پر فراز و نشیب این شبکه اجتماعی باشد. این شبکه اجتماعی زمانی سریع ترین آمار رشد را داشت، ولی رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد. جالب است بدانید یکی از دلایل اصلی از بین رفتن محبوبیت این شبکه اجتماعی اعمال ممنوعیت انتشار محتویات غیراخلاقی و نژادپرستانه روی این پلتفرم بوده است.

به نظر شما چرا وردپرس تامبلر را خریداری کرده است؟ این شبکه با وجود اینستاگرام و شبکه های اجتماعی محبوب دیگر تقریبا به دست فراموشی سپرده شده است. حالا شرکت اتوماتیک با چالش بزرگی مواجه شده؛ به نظر شما این کمپانی چطور می تواند کاربران را تشویق به استفاده دوباره از شبکه اجتماعی تامبلر کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • دادا
    دادا | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

    پس چرا فیلتر است؟

مطالب پیشنهادی