ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوان کمپ برنامه نویسی دانش آموزی؛ اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات

سازمان فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت آموزش پرورش چند ماهی است که برای اعتلای دانش فناوری دانش آموزان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند. رویدادهایی همچون روز دختران ICT و مسابقات برنامه نویسی دانش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۰

سازمان فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت آموزش پرورش چند ماهی است که برای اعتلای دانش فناوری دانش آموزان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند. رویدادهایی همچون روز دختران ICT و مسابقات برنامه نویسی دانش آموزی استانی که تا به امروز در سراسر کشور برگزار شده از جمله این موارد هستند. نتیجه و خروجی این رویدادهای متنوع قرار است در کمپ برنامه نویسی دانش آموزی در روزهای نهم تا شانزدهم شهریور ماه مشخص شود.

«مشکات اسدی» مشاور مشارکت زنان و توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با دیجیاتو ضمن اعلام این خبر تاکید می‌کند که وظیفه سازمان فناوری اطلاعات ایجاد راهی هموار در زمینه فناوری برای نسل آینده است تا نسل جدید بتواند در این کمپ، نتایج خوبی به دست بیاورند. او در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«خوشبختانه استقبال خوبی از رویدادها در سراسر کشور صورت گرفته و قصد داریم تا برگزیدگان و ایده‌های برتر این رویدادها را در یک کمپ برنامه‌نویسی یک هفته‌ای در محل صندوق نوآوری و شکوفایی گرد هم بیاوریم و به آنها آموزش حرفه‌ای برنامه نویسی پایتون بدهیم. قصد داریم تا در انتهای این رویداد آنها بتوانند خودشان وبسایت و اپلیکیشن خودشان را طراحی کنند.»

کمپ برنامه نویسی دانش آموزی

اسدی باور دارد که دانش آموزان در بهترین دوران سنی یادگیری قرار دارند و به این مساله اشاره می‌کند که برای بازماندگان از رویدادهای کارآفرینی برگزار شده در طی سال گذشته نیز برنامه‌هایی دارند: «ما جدا از بخش برگزیدگان رویداد کارآفرینی قصد داریم تا از دانش آموزان پسر بین ۹ تا ۱۵ سالی که این توانایی را در خود می‌بینند تا برنامه نویسی انجام دهند نیز دعوت بعمل بیاوریم تا در کمپ برنامه‌نویسی شرکت کنند.»

او می‌گوید که برگزیدگان رویداد را نیز دختران دبستان تا پایان مقطع دبیرستان تشکیل می‌دهند و در کنار آنها پسران ۹ تا ۱۵ سال نیز می‌توانند در این روداد شرکت کنند. او تاکید می‌کند که در آینده نه چندان دور مسابقات و رویدادهای برنامه نویسی برای پسران ۱۵ سال به بالا (مقطع دوم دبیرستان) نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کمپ برنامه نویسی دانش آموزی

به گفته اسدی، دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در این کمپ برنامه‌نویسی بعد از دعوت شدن و تست گرفتن از آنها، شاید در حدی باشند که به عنوان منتور رویداد در نظر گرفته شوند و در کنار مربیان حاضر در کمپ، به هم سن و سالان خود کمک کنند و وظیفه منتورینگ آنها را بر عهده بگیرند.

مشاور توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات ایران باور دارد که برگزاری چنین رویدادی می‌تواند دانش آموزان سراسر کشور را برای رویارویی با آینده فناورانه آماده کند. او تاکید می‌کند که جوایزی نیز برای برندگان کمپ در نظر گرفته شده که جزییات آن در طی روزهای آتی منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این کمپ می‌توانند به آدرس‌ها و تلفن‌های درج شده در تصویر مراجعه کنند.

کمپ برنامه نویسی دانش آموزی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

    چقدر زود به فکر شدن، میزاشتی یکی دو سال دیگه هنوز زوده

مطالب پیشنهادی