ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصادف شدید، آتش گرفتن و انفجار تسلا مدل 3 در خیابانی در مسکو [تماشا کنید]

اخیرا تصادف و آتش گرفتن یک دستگاه تسلا مدل 3 در خیابانی در مسکو، توجه رسانه های خودرویی را به خود جلب کرده است. طبق گزارش های اولیه این سدان برقی پس از برخورد با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

اخیرا تصادف و آتش گرفتن یک دستگاه تسلا مدل 3 در خیابانی در مسکو، توجه رسانه های خودرویی را به خود جلب کرده است. طبق گزارش های اولیه این سدان برقی پس از برخورد با پشت یک اتومبیل یدک کش، دچار حریق شده و پس از آن چند بار منفجر شده است.

در این حادثه که اندکی پس از تاریکی هوا رخ داده است، خوشبختانه الکسی ترتیاکوف (Alexey Tretyakov) راننده و دو فرزند وی آسیبی جدی ندیده و پیش از گسترش آتش سوزی خودرو موفق به خروج از آن شده اند.

Tesla-Model-S-fire-explosion (2)

در زمان کنونی جزئیات دقیقی از نحوه وقوع تصادف و انفجارها اطلاعاتی در دست نیست، اما به گفته آقای ترتیاکوف هنگام حادثه تسلا مدل 3 سرعتی در حدود 100 کیلومتر در ساعت داشته و سیستم اتوپایلوت آن فعال بوده است. علی رغم شدت بالای برخورد ظاهرا تنها پای راننده به صورت جزئی شکسته و فرزندان نیز دچار چند کبودی شده اند.

در ویدیوی کوتاهی که یکی از سرنشینان خودروهای عبوری در اینستاگرام منتشر کرده، وقوع دو انفجار کوچک حین سوختن تسلا مدل 3 مشهود است. دلیل اصلی این انفجارها هنوز مشخص نشده، اما به احتمال زیاد با پک باتری ارتباط دارد.

آقای ترتیاکوف که یک تاجر است، به پلیس مسکو گفته از آنجایی که اتوپایلوت تسلا وظیفه هدایت مدل 3 را بر عهده داشته، متوجه چگونگی برخورد خودروی خود با اتومبیل یدک کش نشده است. وی افزوده در لحظه وقوع تصادف دستهایش روی فرمان بوده اند.

تصادف شدید

نکته تامل برانگیز اینکه روزنامه هلندی De Telegraaf ادعای دیگری مطرح کرده و گفته هنگام سانحه آقای ترتیاکوف مشغول کنترل کردن فرزندان خود در صندلی عقب بوده است. این روزنامه افزوده پیش از برخورد تسلا مدل 3 هیچ اقدامی در راستای کاهش سرعت، رفتن به لاین دیگر یا اخطار به راننده انجام نداده است. اگر ادعاهای روزنامه هلندی صحت داشته باشند، باید گفت هم راننده و هم اتوپایلوت تسلا مقصر حادثه هستند.

گفتنی است این تصادف شدید تنها چند روز پس از درخواست سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) از شرکت تسلا مبنی بر توقف ارایه اطلاعات اشتباه و مبالغه آمیز درباره امنیت مدل 3 به مشتریان رخ داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی