ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مصرف غذاهای سرخ کردنی

بیماران مبتلا به سرطان کولون باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی خودداری کنند

باید اعتراف کرد غذاهای سرخ کردنی جزء خوش‌مزه‌ترین خوراکی‌های ما محسوب می‌شوند اما دانشمندان اعتقاد دارند باید در مصرف این دسته از مواد خوراکی محتاطانه رفتار کنیم. چرا که هر روز و هر هفته اخبار ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

باید اعتراف کرد غذاهای سرخ کردنی جزء خوش‌مزه‌ترین خوراکی‌های ما محسوب می‌شوند اما دانشمندان اعتقاد دارند باید در مصرف این دسته از مواد خوراکی محتاطانه رفتار کنیم. چرا که هر روز و هر هفته اخبار زیادی منتشر می‌شود که مصرف بی رویه غذاهای سرخ کردنی برای سلامتی مضر است. چرا که چربی‌های ناسالم منجر به ذخیره بیش از اندازه کالری شده و به همین علت چاقی را در فرد باعث می‌شود. از طرفی مصرف روغنی که چندین مرتبه استفاده شده نیز شانس ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. در تحقیق جدیدی که دانشمندان در ماساچوست راه‌اندازی کرده‌اند، مشخص شده بیماران مبتلا به سرطان کولون و التهاب‌های روده‌ای باید در اولویت‌های غذایی خود بازنگری کنند.

بر اساس یافته‌های دانشمندان که در ژورنال Cancer Prevention Research به انتشار رسیده، دانشمندان با آزمایش روی موش‌های سوری دریافتند که مصرف غذاهای سرخ کردنی چه تبعاتی بر سلامتی موجود زنده دارد. بر اساس این تحقیق، شواهد نشان می‌دهد که وضعیت التهاب بافت‌های کولون و روده در بیماران مبتلا به سرطان دستگاه گوارشی بدتر خواهد شد و تومورهای سرطانی تمایل بیشتری به رشد پیدا می‌کنند. به همین سبب بیماران باید مواظب رژیم غذایی خود باشند.

مصرف غذاهای سرخ کردنی

البته پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند علت ایجاد سرطان را به گردن روغن‌های سرخ کردنی بیندازند و در هر حال حاضر تنها کشف شده که وضعیت سلامتی بیماران در این حالت بدتر می‌شود. جیانان ژانگ، دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای  و نویسنده این مقاله بیان کرده افرادی که با سرطان کولون و التهاب‌های مزمن کولون طرف حساب هستند باید از نتایج این پژوهش آگاهی پیدا کنند.

به هر حال هر چقدر هم نسبت به مصرف غذاهای سرخ کردنی مدارا کنیم، باز هم طعم و مزه این نوع خوراک، چیز دیگری است و کار بسیار سختی است رژیم غذایی را تغییر دهیم. بیماران سرطانی اگر به زندگی خود علاقه‌مند هستند باید به اجبار به این تغییر تن دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی