ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه کاری ۹۹۶
تکنولوژی

دورویی جک ما در مورد ساعت کاری طی گفتگو با ایلان ماسک

مدیرعامل علی بابا که قبلا به خاطر حمایت از ساعات کاری طولانی مورد انتقاد قرار گرفته بود، اینبار در چرخشی آشکار سخنان متفاوتی را به زبان رانده که باعث شده برخی او را به ریاکاری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷

مدیرعامل علی بابا که قبلا به خاطر حمایت از ساعات کاری طولانی مورد انتقاد قرار گرفته بود، اینبار در چرخشی آشکار سخنان متفاوتی را به زبان رانده که باعث شده برخی او را به ریاکاری متهم کنند.

شهروندان شرق آسیا معمولا به سخت کوشی شناخته می شوند تا جایی که در ژاپن به خواب رفتن سرکار به خاطر خستگی فراوان مساله ای پذیرفته شده است. همین عامل باعث ایجاد فلسفه ۹۹۶ شده که به ساعات کاری از ۹ صبح تا ۹ شب طی ۶ روز هفته اشاره دارد.

یکی از طرفداران این نظریه جک ما، میلیاردر چینی و بنیانگذار علی بابا است که قبلا از برنامه کاری ۹۹۶ به عنوان یک نعمت برای کارمندان جوان یاد کرده بود:

از همه می پرسم، اگر زمان و انرژی بیشتری را نسبت به بقیه صرف کار نکنید، چطور به موفقت دست پیدا می کنید؟ ۹۹۶ برای ما یک نعمت است.

برنامه کاری ۹۹۶

با این حال وی طی کنفرانس هوش مصنوعی شانگهای و حین صحبت با ایلان ماسک دیدگاهی کاملا متفاوت را به نمایش گذاشته و تاکید کرد که از نظر او افراد باید حداکثر سه روز در هفته و روزی ۴ ساعت کار کنند. او و ایلان ماسک در این کنفرانس به مزایای پیشرفت هوش مصنوعی برای آینده بشر اشاره کردند. از نظر ماسک هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را از این می برد. جک ما هم در این باره گفت:

هوش مصنوعی به بشر اجازه می دهد زمان بیشتری را برای لذت بردن در اختیار داشته باشد. در آینده به جای بسیاری از کارها تنها به افرادی نیاز داریم که به شادی و تفریح هرچه بیشتر مردم کمک کنند.

مدیرعامل علی بابا برای روشن تر شدن چگونگی بهبود کیفیت زندگی از طریق پیشرفت فناوری مثال هایی از انقلاب صنعتی و برق را مطرح کرد. با این حال تاکید روزی اینکه از نظر او روزی ۳ ساعت کار در هفته کافی است، چندان به مذاق چینی ها خوش نیامده است.

شهروندان چینی در ویبو که پرطرفدارترین شبکه اجتماعی این کشور محسوب می شود، جک ما را به دورویی و ریاکاری برای رسانه های خارجی مطرح کرده اند. یکی از کاربران در این باره می گوید:

او قبلا ۹۹۶ را یک نعمت می دانست حالا چطور می گوید مردم می توانند با روزی ۳ روز کار در هفته بعدازظهرها به خوش گذرانی بپردازند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

    خوب راست میگه اروپایی ها اینطوری کار کنند بهتره
    چین بیاد بخورتشون

مطالب پیشنهادی