ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bugatti-chiron-sport-built-for-top-speed-run (6)
خودرو

بوگاتی عقب نشینی کرد؛ نبرد رکورد شکنی سرعت متوقف می شود

بوگاتی را می توان یکی از ریشه دارترین و در عین حال پیشرفته ترین شرکت های خودروساز جهان نامید. این برند فرانسوی پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی فولکس واگن، آمار و ارقام جدیدی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

بوگاتی را می توان یکی از ریشه دارترین و در عین حال پیشرفته ترین شرکت های خودروساز جهان نامید. این برند فرانسوی پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی فولکس واگن، آمار و ارقام جدیدی را وارد صنعت خودرو کرده و با ثبت رکوردهای خارق العاده همگان را به تحسین خود وادار نموده است.

نگاهی به تاریخچه کمپانی بوگاتی نشان می دهد نام این برند – به ویژه در قرن بیست و یکم – با سرعت و قدرت گره خورده و محصولات آن جزو برترین های دوران خود بوده اند.

رکوردشکنی ها بوگاتی در قرن حاضر با عرضه مدل افسانه ای ویرون آغاز شد. در جولای 2010 پیر هنری رافانل (Pierre Henri Raphanel) راننده فرانسوی و اسبق مسابقات اتومبیلرانی توانست با یک دستگاه ویرون سوپر اسپرت رکورد سرعت زمینی 267.8 مایل (430.9 کیلومتر) در ساعت را در پیست اهرا-لسین (Ehra-Lessien) فولکس واگن از خود بر جای بگذارد.

pierre-henri-raphanel

چند سال بعد آنتونی لیو (Anthony Liu) راننده چینی پشت فرمان بوگاتی ویرون گرند اسپرت Vitesse نشست و با ثبت سرعت 254.0 مایل (408.8 کیلومتر) در ساعت در پیست مذکور، عنوان سریع ترین خودروی روباز تولیدی را برای این ابر اتومبیل کسب کرد.

Anthony Liu bugatti veyron vitesse

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رساندیم، اخیرا اندی والاس (Andy Wallace) قهرمان سابق مسابقات لمان و راننده تست کنونی بوگاتی هم موفق به ثبت رکورد باورنکردنی 304.7 مایل (490.4 کیلومتر) در ساعت با نسخه ای ارتقا یافته از شیرون اسپرت شده است.

اما استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی در مصاحبه ای اعلام کرده دوران رکوردشکنی توسط این کمپانی به سر آمده و اهالی مولشایم دیگر به دنبال ثبت بیشترین رکورد سرعت نخواهند بود.

به گفته آقای وینکلمن هدف بوگاتی تبدیل شدن به اولین خودروسازی بود که از مرز سرعت 300 مایل در ساعت (482 کیلومتر) در ساعت عبور می کند؛ حال این اتفاق با نسخه ای ویژه از شیرون رخ داده و چالش موجود با موفقیت به پایان رسیده است. آقای وینکلمن تاکید کرده از این به بعد بوگاتی روی حوزه های دیگر تمرکز خواهد داشت.

با توجه به صحبت های مدیرعامل بوگاتی می توان اینگونه برداشت کرد که از این به بعد کوئنیگزگ جسکو، هنسی ونوم F5 و SSC تواتارا تنها تعقیب کنندگان رکورد سرعت برای اتومبیل های تولیدی خواهند بود.

البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم به دلیل اینکه نسخه رکوردشکن شیرون اسپرت به فروش نخواهد رسید، به لحاظ فنی نمی شود آن را یک مدل تولیدی به حساب آورد. با وجود این برخی باور دارند بوگاتی خود را برای عرضه شیرون سوپر اسپرت با مشخصاتی مشابه آماده می کند.

این درحالیست که درست چند ساعت پس از انتشار خبر رکورد شکنی بوگاتی، کمپانی تیونینگ هنسی از تلاش خود برای باز پس گیری عنوان سریعترین خودرو جهان خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی