ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-hyndai-i10 (4)
خودرو

نسل سوم هیوندای i10 رونمایی شد، هاچبکی کوچک با امکانات پیشرفته

هیوندای از نسل سوم هاچبک شهری و کوچک i10 پرده برداری کرد. این خودرو که در کلاس A قرار می گیرد، در واقع همزاد کیا پیکانتو محسوب شده و به لحاظ فنی اشتراکات فراوانی با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هیوندای از نسل سوم هاچبک شهری و کوچک i10 پرده برداری کرد. این خودرو که در کلاس A قرار می گیرد، در واقع همزاد کیا پیکانتو محسوب شده و به لحاظ فنی اشتراکات فراوانی با آن دارد.

نسل جدید هیوندای i10 از ظاهری اسپرت تر و جذاب تر برخوردار بوده و ابعاد آن کمی تغییر پیدا کرده است. این نسل 20 میلی متر عریض تر و به همین میزان کم ارتفاع تر از نسل قبلی است، در این بین فاصله محوری و طول خودرو تغییر چندانی نداشته و تقریبا ثابت باقی مانده اند.

نسل سوم هیوندای i10
نسل سوم هیوندای i10
hyundai-i10-cornering
نسل دوم هیوندای i10

دامنه تغییرات در داخل کابین بسیار بیشتر است و کره ای ها در این بخش گام های رو به جلوی بزرگی برداشته اند. داشبورد این خودرو اکنون میزبان یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت است که به واسطه پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، می توان تلفن های همراه هوشمند را به آن متصل کرد.

2020-hyndai-i10 (12)
نسل سوم هیوندای i10
hyundai-i10-dashboard
نسل دوم هیوندای i10

هیوندای هاچبک اقتصادی خود را به امکاناتی چون شارژ بی سیم و یک اپلیکیشن اختصاصی جالب مجهز کرده است. این اپلیکیشن اجازه می دهد راننده از راه دور و تنها از طریق تلفن همراه خود امکان کنترل تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع را داشته باشد.

2020-hyndai-i10 (10)

به لحاظ سیستم ها و تجهیزات ایمنی، هیوندای i10 2020 وضعیت مناسبی دارد. ترمز اضطراری خودکار یکی از قابلیت های جالب این خودرو است که به لطف دوربین نصب شده در جلو، می تواند هم خودروها و هم عابرین پیاده را تشخیص دهد.

سیستم تشخیص خستگی و عدم تمرکز راننده، سیستم اخطار محدودیت سرعت، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم کنترل نور بالا و نور پایین از دیگر تجهیزات ایمنی مهم هیوندای i10 2020 به شمار می روند.

2020-hyndai-i10 (9)
نسل سوم هیوندای i10
hyundai-i10-rear-cornering
نسل دوم هیوندای i10

کره ای ها وظیفه تامین نیروی نسل سوم i10 را بر عهده یک موتور 1 لیتری سه سیلندر بنزینی گذاشته اند. این موتور تنفس طبیعی قادر است 67 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تقریبا مشابه با خروجی موتور 1.3 لیتری پراید است.

علاوه بر نمونه یاد شده، هیوندای i10 2020 با موتور 1.2 لیتری نیز قابل انتخاب است. این موتور هم توانایی تولید 83 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور را دارد. آنطور که هیوندای اعلام کرده، در آینده یک موتور سه سیلندر سازگار با گاز مایع (LPG) هم به لیست پیشرانه های i10 افزوده خواهد شد.

2020-hyndai-i10 (6)
نسل سوم هیوندای i10
hyundai-i10-side-profile
نسل دوم هیوندای i10

هر دو موتور i10 جدید در حالت استاندارد به یک گیربکس 5 سرعته دستی متصل می شوند، اما امکان سفارش جعبه دنده نیمه خودکار 5 سرعته نیز برای خریداران فراهم شده است.

بر اساس برنامه ریزی ها i10 2020 از نیمه اول سال آینده در اروپا به فروش خواهد رسید. این اتومبیل شهری در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که بین دوازدهم الی بیست و دوم سپتامبر (21 الی 31 شهریور ماه) برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. با توجه به انتشار برخی تصاویر جاسوسی که i10 را با اگزوزهای دوگانه نشان می دهند، انتظار می رود نسخه N این هاچبک کره ای نیز راهی بازار شود.

47332128-hyundai-i10-11

درباره قیمت i10 2020 فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما طبق روال مرسوم در آن سوی مرزها، قیمت مدل های جدید معمولا برابر یا نزدیک به مدل های قبلی تعیین می شود. با این حساب می توان نتیجه گرفت نسل سوم هیوندای i10 با قیمتی در حدود 10 هزار یورو در اروپا عرضه خواهد شد.

بررسی نسل دوم هیوندای i10 در ایران را می توانید از طریق این لینک مطالعه فرمایید.

بروزآوری

همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، هیوندای از نسخه N نسل جدید i10 نیز پرده برداری کرد. این خودرو پس از i30، i30 فستبک و توسان چهارمین عضو خانواده N Line هیوندای به شمار می رود.

نسخه i10 N از سپرهای اسپرت و جلوپنجره ای متفاوت بهره می برد. به جای چراغ های LED دایره ای شکل هم، از چراغ های سه گانه در گوشه های جلوپنجره استفاده شده است.

hyundai-i10-n-line (2)

رینگ های 16 اینچی، سینی محافظ، دیفیوزر، اگزوزهای دوگانه و خطوط قرمز رنگ در برخی قسمت های بدنه مخصوص نسخه N از i10 هستند. خریداران این هاچبک تند و تیز می توانند بدنه اتومبیل خود را با رنگ دوگانه سفارش دهند.

hyundai-i10-n-line (1)

در داخل کابین فرمان متفاوت مزین به نشان N، دوخت قرمز رنگ پوشش دسته دنده، پدال های فلزی، حاشیه های قرمز دریچه های سیستم تهویه مطبوع و صندلی هایی که بدن سرنشینان را بهتر در بر می گیرند، از جمله ویژگی های i10 N هستند.

hyundai-i10-n-line (4)

هیوندای i10 N را با موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به فروش خواهد رساند. این موتور توانایی تولید 83 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور را دارد. به گفته کره ای ها امکان سفارش موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو با 99 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور نیز برای مشتریان فراهم خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی ها هیوندای i10 N از تابستان آینده در اروپا عرضه می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی