ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر Megacon پاناسونیک با دو پنل LCD مثل صفحه اولد عمل می‌کند

غرفه پاناسونیک در IFA لیست کاملی از دوربین‌ها و تلویزیون‌های این شرکت را در خود جای داده است. در میان این محصولات یک نمایشگر موسوم به Mega Contrast است که قرار است در آینده زمینه‌سازی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۵

غرفه پاناسونیک در IFA لیست کاملی از دوربین‌ها و تلویزیون‌های این شرکت را در خود جای داده است. در میان این محصولات یک نمایشگر موسوم به Mega Contrast است که قرار است در آینده زمینه‌سازی برای توسعه مانیتورهای مسترینگ تولید فیلم خانگی باشند.

تلویزیون Mega Contrast پاناسونیک برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد از یک نمایشگر اولد استفاده نمی‌کند بلکه در واقع متشکل از یک پنل پیچیده دوگانه LCD است. یک پنل بیرونی 4K در کنار یک پنل داخلی مونوکروم که از نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کند اجزای تشکیل دهنده این نمایشگر هستند. این سیستم با لایه‌ها و اجزای متعدد نوری، قادر به کم‌نور کردن تصویر تا حد پیکسل است. کاری که پنل‌های اولد به انجام آن شهره شده‌اند.

علاوه بر این پاناسونیک ادعا می‌کند که نمایشگرهای ترکیبی مذکور از نسبت کنتراست 1,000,000:1 پشتیبانی می‌کنند و در حالی که 99 درصد فضای رنگی وسیع DCI P3 را پوشش می‌دهند قادر به بالا بردن روشنایی تصویر تا 1000 نیت هم هستند.

مانیتورهای مسترینگ

مانیتور Mega Contrast این شرکت که Megacon نام گرفته با وجود لایه‌های متعدد به کار رفته بسیار ضخیم به نظر می رسد. پاناسونیک این نمایشگر را برای مانیتورهای مسترینگ تولید کرده است و در کنفرانس خبری خود از زاویه دید وسیع این نمایشگرها خبر داده که بدون از دست رفتن دقت رنگ زاویه دید بیشتری برای کاربر به همراه می‌آورد.

تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر احتمالا برای تولید فیلم‌های هالیوودی و سریال‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شاید نشان‌دهنده این باشد که پنل‌های LCD هنوز هم قابل استفاده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی