ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت
تکنولوژی

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت از مهرماه؛ صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی مخابرات

قبض‌های کاغذی تلفن ثابت از اول مهر ماه حذف خواهند شد و از ماه آینده قبوض کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نخواهد شد. «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۵

قبض‌های کاغذی تلفن ثابت از اول مهر ماه حذف خواهند شد و از ماه آینده قبوض کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نخواهد شد.

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف همه قبوض کاغذی خبر داده بود. اکنون طبق گفته «مجید صدری» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، این شرکت برای صرفه‌جویی و همچنین تحقق هرچه بیشتر دولت الکترونیکی، با حذف قبوض کاغذی و ایجاد یک نوع کارپوشه دیجیتالی، در زمان مشترکین و هزینه چاپ این کاغذها صرفه‌جوایی خواهد کرد.

صدری از صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی با حذف قبوض خبر داده و یادآور شده که این شرکت با استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های دولت الکترونیکی، مبلغ صرفه جویی را در توسعه زیرساختی شبکه و فناوری اطلاعات و خدمت رسانی بهتر به مشتریان صرف خواهد کرد:

«اهمیت پرداخت‌های غیرحضوری در کاهش تردد و آلایندگی محیط زیست و هم‌چنین سرعت در پرداخت و تحقق ارتباطی فراگیر بسیار گسترده است. ساده‌سازی ارائه خدمات به مشتریان در کمترین زمان و افزایش سرعت و شفاف بودن عملکرد کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت قبوض از دیگر مزایای مهم حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت است.»

وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir، کد USSD ستاره ۲۰۲۰ مربع و شماره تماس ۲۰۰۰ نیز در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، نسبت به پرداخت اقدام کنند. آنطور که مخابرات گزارش داده است، با استقبال گسترده مشتریان از این روش‌های پرداخت‌، اکنون نزدیک ۹۹ درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود و مشتریان کاملا به این روش عادت کرده‌اند.

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران پیش‌تر در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده بود که در این میان صرفاً قبض برخی مشترکان خاص به صورت کاغذی به دست آنها می‌رسد. او اعلام کرده بود که با تلاش های صورت گرفته همزمان با اطلاع رسانی مستمر و موثر به مشتریان، مجموعا ۶۳ درصد از قبوض کاغذی تلفن ثابت، تاکنون به طور کامل در سراسر کشور حذف شده به صورتی که تاکنون در استان های فارس، خوزستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گیلان، لرستان و هرمزگان تمام قبوض کاغذی به طور کامل حذف شده است.

بدین ترتیب از مهرماه امسال همزمان با سیکل سوم کارکرد، قبوض تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌شود و شرکت مخابرات ایران قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکین را در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی حذف می‌کند.

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت

البته با توجه تمایل معدودی از افراد برای دریافت قبوض کاغذی ممکن است با حذف این قبوض برخی از افراد نتوانند در زمان مناسب اقدام به پرداخت قبوض خود کنند که منجر به قطعی‌ تلفن آن‌ها شود. به همین دلیل لازم است مشترکان در روزهای ابتدایی ماه نسبت به دریافت اطلاعات خود از درگاه های یاد شده اقدام کنند تا در صورت صدور قبوض،‌ آن را در زمان لازم پرداخت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saimon
    saimon | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

    اگه واقعا این قدر صرفه جویی داشته باشه طرح عالیی هست.

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

    اینایب که مستاجرن تکلیفشون چی میشه؟

مطالب پیشنهادی