ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
نرم افزار و اپلیکیشن

تغییر الگوریتم های اپ استور بعد از نمایش هدفمند اپ های اپل در نتایج جستجو

طبق گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده اپ استور iOS اپل تا همین چندین وقت پیش که الگوریتم هایش تغییر کرد، در نتایج جستجو اپ های توسعه یافته توسط اپل را در جایگاه بالاتری نسبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

طبق گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده اپ استور iOS اپل تا همین چندین وقت پیش که الگوریتم هایش تغییر کرد، در نتایج جستجو اپ های توسعه یافته توسط اپل را در جایگاه بالاتری نسبت به دیگر اپلیکیشن های ساخته شده توسط شرکت های ثالث نشان می داد.

نشریه تایمز از چند سال پیش بررسی نتایج جستجوی اپل استور را برای عباراتی نظیر Music و Podcasts آغاز کرد و دریافت که اپل به صورت مستمر کاربران را به سمت تعدادی از اپلیکیشن های خود هدایت می کند و حتی نتایج نامرتبطی نظیر Compass و Find My Friends را بالاتر از محصولات توسعه دهنده های ثالث نمایش می دهد.

وال استریت ژورنال نیز چند ماه پیش بررسی مشابهی روی نتایج سرچ اپ استور انجام داد و در نهایت نیز اینطور نتیجه گرفت که اپ های اپل به شکلی واضح نسبت به اپ های دیگر دارای برتری برای نمایش داده شدن هستند.

فیل شیلر معاون تیم کوک و فردی که مستقیما بر اپ استور نظارت می کند در مصاحبه ای که پیرامون همین موضوع ترتیب داده شده بود اعلام داشت:

نحوه سرچ در اپل استور به  شکلی طراحی نشده که که تعمدا کاربران را ترغیب به دانلود اپ های خود شرکت کند. ما در واقع نتایج را برحسب چیزی نشان می دهیم که باور داریم کاربران می خواهند.

اما این تصور که کاربران با سرچ عبارت Music در اپ استور بخواهند iTunes Remote  یا Clips را قبل از اسپاتیفای یا پاندورا ببینند چندان منطقی به نظر نمی رسد.

اپ استور

البته اینکه در زمان سرچ موضوعات مختلف در اپ استور اپلیکیشن های اختصاصی اپل شانس بیشتری برای نمایش پیدا می کنند دلیل دیگری هم دارد و آن الگوریتمی است که اپ های ارائه شده از یک توسعه دهنده را در قالب یک گروه واحد در نتایج نمایش می داد. از آنجایی که اپ های اپل نام هایی ابتدایی و ساده نظیر پادکست یا موزیک دارند، الگوریتم یاد شده نیز آنها را بالاتر از بقیه نشان می داد و سپس تعداد دیگری از گزینه های غیرمرتبط به عبارت سرچ که آنها نیز از محصولات اپل بودند را نمایش می داد.

اسپاتیفای در برهه ای به خاطر این تاکتیک از اپل شکایت کرد

در ماه جولای و درست بعد از آنکه اسپاتیفای از تاکتیک های اپل برای برتری جویی نسبت به آن شکایت کرد، این شرکت نیز تغییراتی را در الگوریتم مذکور ایجاد نمود تا نتایج را دقیق تر نمایش دهد و کمتر شاهد معرفی اپ های غیرممکن در آنها باشیم.

سرانجام بعد از ماه ها بی توجهی، اپل این الگوریتم را که حالا برای نمایش نتایج ۴۲ فاکتور مختلف را مدنظر قرار می دهد تغییر داد. ارتباط داشتن نتایج جستجو به موضوع سرچ شده، رتبه خود اپلیکیشن و محبوبیت آن براساس تعداد دانلودها و کلیک های کاربران حالا از جمله فاکتورهای اصلی اپل برای نمایش نتایج جستجو در اپ استور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی