ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و SK Telecom به دنبال ساخت اولین تلویزیون 8K 5G دنیا

با ورود سامسونگ و شرکت مخابراتی کره ای SK Telecom به مسابقه تولید تلویزیون 8K با مودم داخلی 5G، تنور رقابت برای تولید اولین تلویزیون 8K 5G دنیا داغ تر شد. سامسونگ اعلام می کند تلویزیون ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

با ورود سامسونگ و شرکت مخابراتی کره ای SK Telecom به مسابقه تولید تلویزیون 8K با مودم داخلی 5G، تنور رقابت برای تولید اولین تلویزیون 8K 5G دنیا داغ تر شد.

سامسونگ اعلام می کند تلویزیون 8K 5G علاوه بر برخورداری از نمایشگر بسیار با کیفیت، توانایی اتصال به شبکه پرسرعت 5G را داشته و کاربران می توانند به کمک این ویژگی فیلم های حجیم و محتواهای واقعیت مجازی را دانلود کنند.

شرکت SK Telecom نیز با سامسونگ هم عقیده بوده و این تلویزیون را ترکیبی از شبکه اینترنت 5G با تاخیر بسیار کم و تکنولوژی فوق العاده باکیفیت نمایشگر می داند.

شرکت مخابراتی مذکور پیشرو راه اندازی شبکه 5G در کره جنوبی بوده و همکاری نزدیکی با سامسونگ دارد. این شرکت در حال ساخت آکادمی نظامی هوشمند برای ارتش کره است که در آن سربازان با استفاده از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) آموزش می بینند.

باید دید سامسونگ موفق می شود عنوان اولین سازنده تلویزیون 8K دنیا با مودم داخلی 5G را به خود اختصاص دهد یا نه. چون هواوی هم اواسط اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد قصد دارد اولین تلویزیون 8K-5G جهان را بسازد.

مهم نیست کدام کمپانی اولین تلویزیون 8K 5G دنیا را می سازد؛ مهم تمایل خریداران به خرید چنین محصولی است. هم رزولوشن 8K و هم شبکه 5G تازه در ابتدای راه هستند و تا فراگیر شدن آنها سالها زمان باقیست.

تلویزیون های 4K هم زیاد فراگیر نشده اند و هنوز بسیاری از مردم توانایی خرید آنها را ندارند. بنابراین بعید به نظر می رسد تلویزیون 8K 5G حداقل در آینده نزدیک با فروش بالایی روبرو شود.

شرکت های توشیبا، سونی، ال جی و چند شرکت دیگر نیز در حال توسعه تلویزیون 8K بوده و پیش بینی می شود با فراگیر شدن واقعیت مجازی و این تلویزیون ها، تقاضا برای تلویزیون 8K 5G نیز افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی