ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک گجت جدید خود به نام پورتال تی وی را معرفی کرد

فیسبوک از جدیدترین گجت خود به نام پورتال تی‌ وی رونمایی کرده است. این گجت با اتصال به تلویزیون کاربران، آن را به یک نمایشگر هوشمند بزرگ تبدیل خواهد کرد. اتصال پورتال تی‌ وی (Portal ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

فیسبوک از جدیدترین گجت خود به نام پورتال تی‌ وی رونمایی کرده است. این گجت با اتصال به تلویزیون کاربران، آن را به یک نمایشگر هوشمند بزرگ تبدیل خواهد کرد.

اتصال پورتال تی‌ وی (Portal TV) به تلویزیون از طریق کابل HDMI صورت می‌گیرد و پس از اتصال کاربران می‌توانند با کمک دوربین ۱۲۰ درجه تعبیه شده در آن، تماس‌های تصویری با دیگر افراد لیست مخاطبین فیسبوک خود برقرار کنند. این دستگاه با یک ریموت کنترل عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند محیط کاربری آن را هدایت کنند.

همچنین در پورتال تی‌ وی ۸ میکروفون محیطی تعبیه شده تا کاربران بتوانند به راحتی از فاصله دورتر به این دستگاه فرمان صوتی بدهند. همچنین این دستگاه از دو دستیار صوتی Hey Portal و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند. Hey Portal به کاربران اجازه می‌دهد تا با فرامین صوتی اقدام به کم و زیاد کردن صدا، تعویض آهنگ یا برقراری تماس کنند و با کمک آمازون الکسا می‌توانید به جستجو در اینترنت بپردازید.

پورتال تی‌ وی
پورتال تی‌ وی

مهمترین ویژگی پورتال تی‌ وی قابلیت Watch Together است که به کمک آن دو کاربر پورتال تی‌ وی می‌توانند با یکدیگر فیلم تماشا کنند. البته این ویژگی فقط در انحصار فیسبوک واچ است و خبری از پشتیبانی از نتفلیکس و آمازون پرایم نیست. نکته‌ قابل توجه اینجاست که با توجه به این که قابلیت Watch Together فقط محدود به فیسبوک واچ است، در نتیجه فقط در صورت برقراری تماس از طریق فیسبوک مسنجر می‌توانید به دیدن فیلم بپردازید. در هر صورت در این قابلیت، تصویر شخص مقابل شما کوچک شده و به گوشه راست تصویر رفته و فیلم نمایش داده شده کل نمایشگر تلویزیون را اشغال خواهد کرد.

همچنین به منظور حفظ حریم شخصی کاربران، پورتال تی‌ وی مجهز به سوئیچ قطع کردن میکروفون و دوربین است که فیسبوک برای محکم کاری، یک درپوش فیزیکی نیز برای پوشاندن دوربین تعبیه کرده است.

دوربین پورتال تی‌ وی به هوش مصنوعی هم مجهز شده است تا کاربران را تشخیص داده و در صورت حرکت کردن آن‌ها، تصویر را نیز به دنبال این افراد حرکت دهد. فیسبوک می‌گوید این قابلیت فقط توانایی تشخیص حضور یک شخص را دارد و نمی‌تواند هویت آن‌ را بفهمد. همچنین فیسبوک مدعی است که تماس‌های برقرار شده در پورتال تی وی بر بستر های واتساپ و مسنجر است که از رمزنگاری دوسویه بهره‌مند هستند.

فیسبوک پورتال تی‌ وی را ۱۵۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است و ۱۴ آبان به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی