ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلتفرم ویدیویی تنسنت
تکنولوژی

روش عجیب تنسنت برای نمایش تبلیغ مستقیم درون فیلم [تماشا کنید]

نمایش تبلیغ حین پخش ویدیوهای یوتیوب و پلتفرم های مشابه به امری رایج تبدیل شده اما چینی ها روش کاملا متفاوت و جالبی برای اینکار در پیش گرفته اند. «تنسنت»، که بر بخش بزرگی از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

نمایش تبلیغ حین پخش ویدیوهای یوتیوب و پلتفرم های مشابه به امری رایج تبدیل شده اما چینی ها روش کاملا متفاوت و جالبی برای اینکار در پیش گرفته اند.

«تنسنت»، که بر بخش بزرگی از بازار IT چین سیطره دارد، به جای ایجاد وقفه در نمایش ویدیوها تصمیم گرفته سوژه هایی را که در خود ویدیو وجود دارد، به مکانی برای نمایش تبلیغات تبدیل کند. برای مثال اگر بازیگر در حال نوشیدن چای یا قهوه است، در پلتفرم ویدیویی تنسنت تبلیغ روی ماگ به نمایش در می آید.

این استراتژی تنسنت توسط تحلیلگری به نام «متیو برانان» در توییتر علنی شده که مطالعاتی را روی بازار چین و کمپانی های این کشور انجام می دهد. در این ویدیو شاهد انجام تبلیغ روی تابلو، ماگ، بیلبورد، در و پنجره و حتی مواردی هستیم که در فیلم اصلی وجود نداشته اند.

تنتست این پروژه را با همکاری یک کمپانی فعال در حوزه هوش مصنوعی به نام Mirriad عملی کرده است. Mirriad مدعی است که تبلیغ بدین روش برخلاف پیام های بازرگانی عادی، هیچ اختلالی در روند پخش فیلم ایجاد نمی کنند.

در حال حاضر این پروژه در پلتفرم ویدیویی تنسنت اجرا شده که فقط در چین بیش از ۹۷ میلیون مشترک پولی دارد. در صورت موفقیت این فناوری پلتفرم های بیشتری به استفاده از آن روی خواهند آورد. هنوز مشخص نیست که امکان کلیک روی ویدیوهای نهفته از این دست وجود دارد یا خیر اما در صورت وجود چنین قابلیتی طبیعتا پول بیشتری به جیب تنسنت روانه خواهد شد.

بسیاری از کاربران برای فرار از دست تبلیغات از ادبلاکر استفاده می کنند. در صورت موفقیت این طرح این مسدود کننده ها کار سختی برای پیدا کردن و جلوگیری از نمایش چنین تبلیغاتی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahyar1010
    mahyar1010 | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    ایده خوبیه

  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    بهتره دست کاربرها رو توی انتخاب چارچوب آگهی، باز بذاره. توی همین ویدئو هم که تبلیغ خودشونه و باید بدون باگ باشه، یه صحنه‌ای توی خیابون رو نشون داد که باعث شده بود آگهی بیاد جلوی ماشین‌ها. شاید هدف آدم، نشون دادن اتوبوسی باشه که از دور میاد؛ نه لبه چهارراه که نزدیک به دوربینه.

مطالب پیشنهادی