ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا یاریس جدید معرفی شد؛ تغییر نسل در مدل 2020

نسل جدید تویوتا یاریس پر فروش ترین محصول شرکت تویوتا در اروپا پیش از نمایشگاه توکیو معرفی شد. نسل چهارم تویوتا یاریس بر روی پلت فرم کاملا جدید این شرکت توسعه داده شده است. این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

نسل جدید تویوتا یاریس پر فروش ترین محصول شرکت تویوتا در اروپا پیش از نمایشگاه توکیو معرفی شد. نسل چهارم تویوتا یاریس بر روی پلت فرم کاملا جدید این شرکت توسعه داده شده است.

این هاچبک سایز کوچک با نگاه به مشتریان اروپایی طراحی شده است و همچنان در کشور فرانسه تولید خواهد شد. با این وجود تویوتا این مدل را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد. کاری که پیشتر با نسل جدید کرولا انجام داده بود.

تویوتا از پلت فرم ماژولار جدید خود یعنی GA-B در نسل جدید یاریس استفاده کرده است. تویوتا با کاهش ارتفاع سقف در حدود 40 میلی متر ظاهر اسپرت تری به یاریس بخشیده است. همچنین شاهد افزایش پهنا به میزان 50 میلی متر هستیم و فاصله بین دو محور نیز 50 میلی متر افزایش پیدا کرده است.

طول کلی این هاچبک نیز 5 میلی متر کاهش پیدا کرده است در نتیجه یاریس تنها هاچبک سایز کوچک با طول کلی کمتر از 4 متر است که بزرگ ترین دایره چرخش را بین هم کلاسان خود دارد.

تویوتا برای طرای داخلی اتاق از شعار جدید خود یعنی "دست ها به فرمان، چشم ها به جاده" استفاده کرده است. طراحی مینیمال در کنار صفحه نمایش قرار گرفته در برابر دیدگان راننده شاهد بهبود کلی طراحی در بخش داشبورد هستیم. مدل اروپایی یاریس با سه موتور بنزینی عرضه می شود.

مدل اول یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر با جعبه دنده 5 سرعته دستی است. مدل دوم یک موتور 1.5 لیتری با جعبه دنده 6 سرعته یا CVT است. مدل سوم علاوه بر موتور 1.5 لیتری به یک موتور برقی و باتری نیکل فلزی هوا خنک مجهز شده است. باتری این مدل در حدود 27 درصد بزرگ تر از نسل قبلی آن است.

این قوای محرکه در حدود 15 درصد قدرت بیشتر و 20 درصد CO2 کمتری تولید می کند. قابلیت حرکت به صورت کاملا برقی نیز در این مدل هیبرید مهیا شده است. موتور بنزین سوز در سیکل اتکینسون کار می کند و مجهز به زمان بندی متغیر است در نتیجه راندمان حرارتی موتور در حدود 40 درصد دارد و ضریب تراکم آن همانند موتورهای دیزلی 14:1 است.

این پلت فرم تویوتا در دیگر مدل های این شرکت همچون کرولا و C-HR نیز استفاده شده است و در حدود 40 درصد درجه صلبیت بیشتری به نسبت نسل قبلی یاریس دارد. مدل هیبریدی یاریس در حدود 20 کیلوگرم سبک تر از نسل قبلی است. از مهم ترین ویژگی های این پلت فرم طبق اعلام تویوتا می توان به مرکز ثقل پایین تر، فاصله عرضی بیشتر بین چرخ ها و تعلیق یک پارچه عقب و یا مولتی لینک با ضریب فنر نرم تر اشاره کرد که کیفیت و هندلینگ سواری را بهبود می بخشد.

تویوتا یاریس

یاریس رقیب سرسختی برای نسل جدید پژو 208، فورد فیستا، اوپل کورسا و...خواهد بود و به مدد سابقه بالای تویوتا در ساخت قوای محرکه هیبریدی پیش بینی می شود تا 80 درصد فروش نسل جدید مربوط به مدل هیبریدی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ مهر ۱۳۹۸

    طراحي داخل عالي و اروپايي،

    بيرونم خوبه كه بر خلاف هميشه شلوغ كاري هاي افراطي تويوتا تو خطوط بدنه رو كمتر ميبينيم! هرچند هنوزم ميشد مينيماليستي تر و اروپايي ترش كنن

مطالب پیشنهادی