ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میکروبیوم دستگاه گوارشی
علمی

محققین اثر نور خورشید روی میکروبیوم دستگاه گوارشی را کشف کردند

محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا توانسته‌اند از رابطه احتمالی بین نور خورشید و افزایش تنوع میکروبیوم دستگاه گوارشی انسان پرده بردارند. بر اساس نتایج بدست آمده در طی تحقیقات، محققین می‌گویند که ویتامین D عامل اصلی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا توانسته‌اند از رابطه احتمالی بین نور خورشید و افزایش تنوع میکروبیوم دستگاه گوارشی انسان پرده بردارند. بر اساس نتایج بدست آمده در طی تحقیقات، محققین می‌گویند که ویتامین D عامل اصلی افزایش تنوع این میکروبیوم است.

یکی از دلایل توجه محققین به رابطه ویتامین D، نور خورشید و میکروبیوم دستگاه گوارشی، بیماری‌های التهابی است که نتایج به دست آمده، به خوبی این ۳ فاکتور را به هم متصل می‌کند. محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا، ۲۱ زن را برای این کار انتخاب کردند و نیمی از آن‌ها را برای ۳ بار به مدت ۶۰ ثانیه در معرض نور ماورای بنفش قرار دادند. همچنین به نیمی دیگر از آن‌ها گفته شده بود که قرص‌های مکمل ویتامین D مصرف کنند.

میکروبیوم دستگاه گوارشی

پس از بررسی‌های این گروه که یک هفته به طول انجامید، نتایج نشان داد، افرادی که در معرض نور خورشید یا همان ماورای بنفش یا به صورت دقیق‌تر ماورای بنفش با طول موج متوسط (UVB) قرار گرفته بودند، سطح ویتامین D و تنوع میکروبیوم دستگاه گوارشی تقریبا برابر با افرادی دارند که از مکمل‌ها استفاده می‌کنند. این نتایج بیانگر رابطه جالب بین پوست و دستگاه گوارشی بوده که باعث شده است پس از دریافت ویتامین D، تنوع و یکدستی میکروبیوم دستگاه گوارشی آن‌ها بهتر شود.

بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که غلظت ویتامین D در خون افرادی که در معرض نور ماورای بنفش قرار گرفته بودند، پس از یک هفته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. میکروبیم دستگاه گوارشی آن‌ها نیز بسیار متنوع‌تر شده که پس از بررسی افرادی که تنها ویتامین‌ها را در قالب قرص مصرف می‌کرند، مشخص شده است ویتامین D و میکروبیوم دستگاه گوارشی رابطه مستقیمی با هم دارند.

میکروبیوم دستگاه گوارشی

یکی از مسئولین این تحقیقات می‌گوید:

به نظر می‌رسد که نور UV سیستم ایمنی بدن را ابتدا از طریق پوست تغییر می‌دهد و سیستم گوارشی پس از آن به صورت سیستماتیک‌تری دچار تحول شده تا مناسب باکتری‌های داخل روده باشد.

مرحله بعدی این تحقیقات، بررسی نور ماورای بنفش روی جامعه‌های بزرگتر است تا محققین بتوانند با دقت بیشتری رابطه بین ویتامین D، میکروبیوم دستگاه گوارش و UV را بررسی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی