ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعطیلی پنجشنبه ها
تکنولوژی

افزایش ۴۰ درصدی بازدهی کارکنان با یک روز تعطیلی بیشتر در هفته

مایکروسافت ژاپن از افزایش ۴۰ درصدی بازدهی کمپانی پس از آزمایش طرح ۴ روز کاری در هفته خبر داده که به لطف برگزاری جلسات کوتاه تر و در عین حال پربازده تر محقق شده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت ژاپن از افزایش ۴۰ درصدی بازدهی کمپانی پس از آزمایش طرح ۴ روز کاری در هفته خبر داده که به لطف برگزاری جلسات کوتاه تر و در عین حال پربازده تر محقق شده است.

در حالی که طرح تعطیلی پنجشنبه ها در ایران به خاطر مخالفت دولت به در بسته خورد، مایکروسافت با اجرای طرحی آزمایشی مزایای تعطیلی ۳ روز در هفته را نشان داده است. در این آزمایش ۵ هفته ای حدود ۲۳۰۰ نفر شرکت داشتند که علاوه بر شنبه و یکشنبه، جمعه ها نیز بدون کسر حقوق سرکار حاضر نمی شدند. علاوه بر این کمپانی کمک هزینه سفرهای خانوادگی یا دوره های آموزشی را نیز تا هزار دلار افزایش داده بود. Takuya Hirano، مدیرعامل مایکروسافت ژاپن هدف از اینکار را افزایش بازدهی با ۲۰ درصد کار کمتر عنوان کرده:

زمانی کوتاهی کار کنید، به خوبی استراحت کنید و چیزهای زیادی فرابگیرید. برخورداری از چنین محیطی که امکان درک هدف اصلی زندگی و تاثیرگذاری بیشتر در محیط کار را به افراد بدهد، ضروری است.

تعطیلی پنجشنبه ها

هرچند الگوی ۵ روز کار در هفته به صورت گسترده در دنیا پذیرفته شده اما مایکروسافت از طریق کاهش، حذف یا برگزاری جلسات کاری از راه دور توانسته با ۴ روز کار در هفته، بازدهی را ۳۹.۹ درصد افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی هایی که از شرکت کنندگان این آزمایش صورت گرفته ۹۲.۱ درصد از تعطیلات بیشتر رضایت داشته اند. علاوه بر این در مصرف برق  و کاغذ هم به ترتیب ۲۳.۱ و ۵۸.۷ درصد صرفه جویی شده است، بنابرین مزایای ۴ روز کار در هفته علاوه بر کاربران شامل محیط زیست هم می شود.

این نخستین باری نیست که چنین آزمایش هایی در دنیا انجام می شود. سال گذشته کمپانی نیوزلندی Perpetual Guardian بعد از یک آزمایش موفق دو ماهه، سیاست چهار روز کاری در هفته را برای کارکنانش دائمی کرد چرا که در عین کاهش هزینه ها به افزایش ۲۰ درصدی بازدهی منجر شده بود.

در ایران هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور تهیه کرده بودند اما به گفته «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور دولت به خاطر افزایش بار مالی به خاطر تعطیلی کارخانه ها و ادارات با آن مخالفت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی