ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

حراج فلاپی دیسک با امضای استیو جابز با ارزش تقریبی 7500 دلار

یک فلاپی دیسک امضاء شده توسط استیو جابز به حراج گذاشته شد. پیش بینی می شود این فلاپی دست کم به قیمت 7500 به فروش برسد. فلاپی دیسک مورد بحث که قدمت آن به سال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

یک فلاپی دیسک امضاء شده توسط استیو جابز به حراج گذاشته شد. پیش بینی می شود این فلاپی دست کم به قیمت 7500 به فروش برسد.

فلاپی دیسک مورد بحث که قدمت آن به سال 1988 برمی گردد، حاوی نرم افزار Macintosh System Tools 6.0 است و در توضیحات آن نوشته شده از لحاظ ظاهری در وضعیت خوبی قرار دارد و فقط چند لکه روی آن به چشم می خورد. همچنین به خاطر گذر زمان کمی کهنه شده. البته امضای جابز نیز با اینکه کمی رنگ و رو رفته به نظر می رسد، ولی به خوبی قابل مشاهده است.

فلاپی دیسک امضا شده توسط استیو جابز به حراج گذاشته شد

حراجی RR Auction می گوید جابز زیاد اهل امضاء دادن نبوده و همین عامل ارزش این فلاپی را بالا برده است. در قسمتی از توضیحات این فلاپی دیسک عبارت زیر نوشته شده:

«وسیله ای بسیار خواستنی از امضای کمتر دیده شده استیو جابز؛ او میل کمی به امضاء دادن داشت و معمولاً با درخواست مجموعه داران مخالفت می کرد.»

در حال حاضر بالاترین پیشنهادی که حراجی مورد بحث برای این فلاپی دریافت کرده، 5 هزار دلار است. البته هنوز یک هفته دیگر تا پایان حراجی زمان باقی مانده و احتمال بالا رفتن پیشنهاد وجود دارد. علاقه مندان تا روز 4 دسامبر (13 آذر) فرصت دارند تا در این حراجی شرکت کنند.

ماه سپتامبر سال جاری میلادی، پوستر انیمیشن «داستان اسباب بازی ها» که توسط جابز امضاء شده بود، به قیمت بیش از 30 هزار دلار به فروش رفت. علاوه بر این یک بریده روزنامه متعلق به وی نیز به قیمت 27 هزار دلار فروخته شد.

از دیگر وسایل مربوط به استیو جابز که زیر چکش حراج رفته، می توان به اولین شماره مجله Macworld اشاره کرد که سال 2018 به قیمت 47775 دلار به فروش رفت. در همان سال فرم درخواست استخدامی که جابز سال 1973 و در سن 18 سالگی پر کرده بود، به قیمت بیش از 174 هزار دلار به فروش رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۷ آذر ۱۳۹۸

    این همه پول رو بدن که چی بشه، من که درکی ندارم ازش

مطالب پیشنهادی