ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینترنت در بخش های بزرگی از هند به دنبال گسترش اعتراضات مردمی قطع شد

با گسترش اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر هند و نارندرا  مودی رهبر حزب راستگرای افراطی این کشور و البته قانون تازه وضع شده توسط دولت او که مسلمانان را از دریافت شهروندی هند منع می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

با گسترش اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر هند و نارندرا  مودی رهبر حزب راستگرای افراطی این کشور و البته قانون تازه وضع شده توسط دولت او که مسلمانان را از دریافت شهروندی هند منع می کند، مقامات هندی دسترسی مردم در بسیاری از نواحی این کشور به اینترنت را قطع کردند.

چند روز بعد از آنکه دولت مودی ارتباطات موبایل در ایالت های شمال شرقی هند (از جمله Assam، Meghalaya و Tripura که ۳۶ درصد از کل جمعیت این کشور را در خود جای داده اند) و البته بخش هایی از اوتار پرادش را (که با ۲۰۰ میلیون سکنه پرجمعیت ترین ایالت هند محسوب می شود) قطع کرد روز گذشته دسترسی به اینترنت در دهلی نو و شهر Mangalore نیز قطع شد.

روز گذشته سه شبکه مخابراتی اصلی در هند شامل ودافون، ایرتل و Reliance Jio دسترسی به اینترنت موبایل در بخش هایی از دهلی نو را برای کاربران خود قطع کردند و در این رابطه اعلام نمودند که از دستور مستقیم دولت تبعیت کرده اند.

دولت هند در واقع برای خاموش کردن ده ها میلیون نفر از معترضان به قانون جنجالی اعطای حق شهروندی به مهاجران غیرمسلمان اقدام به این کار کرده است.

اینترنت هند
قانون جدیدی که این هفته در هند به تصویب رسید دریافت حق شهروندی این کشور برای مهاجران پاکستانی، بنگلادشی یا افغان را تا زمانی که پیرو آیین های هندو، مسیحیت، بودایی، سیک، Parsee یا Jain باشند ساده می کند اما اگر فرد مهاجر پیرو دین اسلام باشد (که هم اکنون صدها میلیون نفر از پیروان آن در هند زندگی میکنند)، چنین حقی برای آنها متصور نخواهد بود و در واقع قانون جدید مسلمانان را دایره افرادی که میتوانند تابعیت هندی دریافت کنند به نوعی خط زده است. دولت مودی در توضیح اینکه چرا مسلمانان جایی در این قانون ندارند اعلام کرده که این افراد در کشورهای مورد اشاره با تبعیض روبرو نیستند.

اما مخالفان مودی معتقدند که قانون تازه او بسیار با رویکرد شبه فاشیستی اش همخوانی دارد. آنها این قانون را اقدامی آشکار برای تفکیک مسلمانان از هندوها می دانند.

گفتنی است طبق گزارش Access Now (گروه مدافع حقوق دیجیتالی) هند به تنهایی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۳۴ مورد از ۱۹۶ مورد کل قطعی اینترنت دنیا را به خود اختصاص داد. براساس گزارش Internet Shutdown هم که یک سرویس مدافع آزادی اینترنت در دهلی نو است در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۵ مورد قطعی اینترنت در این کشور رخ داد.

این در حالی است که روز گذشته اینترنت بخش هایی از جامو و کشمیر برای ۱۳۷ امین روز پیاپی به دستور دولت مرکزی هند قطع بود. دسترسی به شبکه بین المللی اطلاعات در این منطقه عموما مسلمان نشین بعد از آن آغاز شد که دولت هند خودمختاری را از کشمیر که محل مورد مناقشه هند و پاکستان است حذف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ دی ۱۳۹۸

    اینکه صد برابر ایران زمان قطع شدنش طول کشیده
    پس چرا آقاشون آمریکا محکوم نمیکنه
    آها چون چیک تو چیک دولت هنده

  • mossayeb
    mossayeb | ۳۰ آذر ۱۳۹۸

    حکومتمون نمرد و یه جا الگو شد.

  • علی
    علی | ۳۰ آذر ۱۳۹۸

    پس انقلاب رو می‌شه صادر کرد ?

  • haashmo
    haashmo | ۲۹ آذر ۱۳۹۸

    ‏قطع کردن اینترنت، قانونی یا غیرقانونی یعنی "بریدن زبان" نه "بریدن فکر"...

    ‏به قول تیریون لنیستر در سریال ⁧ #گات⁩: «وقتی که زبون یکی رو از حلقومش می‌کشی بیرون، ثابت نمی‌کنی که اون یه دروغگوئه، با این کار در واقع داری به همه دنیا می‌گی از اون چیزی که ممکنه بگه، واهمه داری».

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی