ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پنتاگون در مورد استفاده از کیت های آزمایش خانگی DNA هشدار داد

پنتاگون در یادداشتی به پرسنل ارتش آمریکا هشدار داد تا از کیت های آزمایش DNA استفاده نکنند و اضافه کرد که این کیت ها خطر امنیتی داشته و نتایج غیر قابل اطمینانی دارند و می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

پنتاگون در یادداشتی به پرسنل ارتش آمریکا هشدار داد تا از کیت های آزمایش DNA استفاده نکنند و اضافه کرد که این کیت ها خطر امنیتی داشته و نتایج غیر قابل اطمینانی دارند و می توانند روی شغل پرسنل تاثیر منفی بگذارند.

در این نامه که توسط Yahoo News منتشر شده است، به محصول شرکت خاصی اشاره نشده ولی به طور گسترده در مورد آزمایشات تبارشناسی و سلامتی که برای نیروهای ارتش با تخفیف تبلیغ می شوند، هشدار داده شده است.

«Sean Robertson»، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه کیت های آزمایش DNA دقیق نیستند و می توانند از لحاظ حرفه ای تاثیر منفی روی پرسنل بگذارند، می گوید:

«باخبر شدن از نشانه هایی که روی آمادگی اثر می گذارند، می توانند زندگی حرفه ای سرباز را تحت تاثیر قرار دهند. کیت های آزمایش DNA چنین اطلاعاتی را فاش می کنند.»

در نامه پنتاگون اشاره ای به خطرات امنیت این کیت ها نشده، ولی یاهو نیوز به نقل از چندین منبع می گوید دولت آمریکا نگران است داده های این کیت ها علیه نیروهای فرامرزی ارتش این کشور مورد استفاده قرار گیرند.

اطلاعات DNA سربازان به شرکت های خصوصی سازنده کیت ها ارسال می شوند و هکرها می توانند آنها را در اختیار دولت های خارجی قرار دهند. به کمک این داده ها می توان جاسوسان را شناسایی کرد و یا برخی از نیروها را هدف قرار داد.

در یک دهه گذشته میلیون ها نفر از مردم آمریکا کیت های آزمایش DNA را به امید پیدا کردن بستگان، آگاهی بیشتر از ریشه های خانواده و باخبر شدن از احتمال تاثیرگذاری DNA در مبتلا شدن به برخی بیماری ها، خریداری کرده اند. در سال های اخیر هدیه دادن این کیت ها در تعطیلات سال نو رواج پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amygdala
    Amygdala | ۷ دی ۱۳۹۸

    تو یه متن یک صفحه ای براحتی میشه تناقض رو تو حرفهای سخنگوی پنتاگون دید ، اولش میگه نتایج کیت ها دقیق نیست ، بعدش میگه ممکنه اطلاعات کاربران لو بره ، خب بلاخره کدومش؟

  • علی
    علی | ۶ دی ۱۳۹۸

    کیت خانگی DNA جالبه

مطالب پیشنهادی