ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت از تولید گوشی ایرانی نهایی شد: پیش‌بینی تولید ۲ میلیون موبایل در ۲ سال

تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای میان وزارت ارتباطات، پست بانک، همراه اول و ایرانسل به منظور حمایت از موبایل‌های تولید داخل و فروش اقساطی آن‌ها به مشتریان، امضا شد. «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات در این مراسم اعلام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۸

تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای میان وزارت ارتباطات، پست بانک، همراه اول و ایرانسل به منظور حمایت از موبایل‌های تولید داخل و فروش اقساطی آن‌ها به مشتریان، امضا شد.

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات در این مراسم اعلام کرد که بر اساس این توافق‌نامه، صندوقی توسط پست بانک راه‌اندازی شده که خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی به آن تعلق گرفته است. ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ توسط پست بانک و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز توسط بانک مرکزی تامین می‌شود تا با همکاری اپراتورها و تولیدکنندگان موبایل در ایران، امکان خرید اقساطی موبایل داخلی برای مردم فراهم شود.

مهر ماه امسال، وزیر ارتباطات خبر از پیگیری این طرح با تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اقساطی موبایل‌های ایرانی را داده بود.

جهرمی همچنین خبر از تفاهم‌نامه دیگری با وزارت صنعت داد؛ توافقی که عوارض ورود قطعات گوشی موبایل به کشور را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش قیمت تمام شده موبایل‌های که نام «ساخت ایران» را یدک می‌کشند، شود. او در همین رابطه گفت: «بر اساس این تفاهم نامه نرخ ۱۵ درصدی عوارض ورود قطعات گوشی همراه کاهش یافته و به همین وسیله هزینه‌های تولید گوشی تلفن همراه نیز در ایران کاهش می یابد.»

پیش از این یکی از واردکنندگان و تولیدکنندگان موبایل در ایران، در گفتگو با دیجیاتو خبر از احتمال افزایش تعرفه واردات موبایل در سال آینده داده بود، و حالا به نظر می‌رسد سیاست کاهش عوارض واردات قطعات، جایگزین سیاست افزایش عوارض کلی واردات موبایل شده است تا به این شکل، از موبایل‌های ایرانی حمایت شود. جهرمی هم با تاکید بر همین مسئله گفته است:

«همواره برای حمایت از تولید داخل، تعرفه کالا‌های وارداتی را افزایش می‌دادیم که این موضوع باعث افزایش فشار به مصرف کننده می‌شد، اما این بار به دنبال کاهش تعرفه واردات قطعات به منظور افزایش رقابت و کاهش هزینه‌های تولید تلفن همراه در کشور هستیم.»

اما نکته مهم دیگر رویدادی که امروز برگزار شد، برآورد وزیر ارتباطات از تولید موبایل در ایران بود. بر اساس این دو تفاهم‌نامه، او پیش‌بینی کرد که در بازه زمانی ۲ ساله، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند ۲ میلیون موبایل بسازند.

وزیر ارتباطات همچنین خبر داد که برای ثبت نام افرادی که می‌خواهند موبایل ایرانی اقساطی تهیه کنند، یک سایت راه‌اندازی خواهد شد. به گفته او، ثبت‌نام کنندگان از سوی پست بانک بررسی می‌شوند و سپس برای فرایند خرید، به اپراتورها هدایت خواهند شد.

به گفته جهرمی تاکنون ۴ شرکت تولیدکننده موبایل در ایران برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند: «تولیدکنندگان گوشی ایرانی می‌توانند با تولید موبایل باکیفیت و قیمت مناسب، قدرت خرید مردم را افزایش دهند و به تحقق تحول دیجیتال و در نهایت ایجاد اشتغال کمک کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۱۳ دی ۱۳۹۸

    #باریکلا #آخ

  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    گوشی سامسونگی که 3 میلیون پولشه میشه فردا 300 میلیون و این آشغالا هم میشن 30 میلیون دقیقا مثل ماشین های مسخرشون

  • علی
    علی | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    بهانه افزایش تعرفه واردات گوشی جور شد!
    در نهایت، عاقبت خودروسازی مان را پیدا میکند.

  • Reza Yahyavi
    Reza Yahyavi | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    یه زمانی فرار مغز ها بود
    الان ماندن دزد ها و بی مغز هاست

  • Reza Yahyavi
    Reza Yahyavi | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    بچه ها نترسید ۱ برنامه ای هست از ۱ جا دیگه دزدی کنن
    ۱ اتفاق عادی هست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی