ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کرونا ویروس به آمریکا رسید

ویروس مرموز و کشنده ای که حدوداً یک هفته قبل ده ها نفر را در چین روانه بیمارستان کرده بود، به آمریکا نیز سرایت کرد. این ویروس در حال حاضر با نام 2019-nCoV شناخته شده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۳

ویروس مرموز و کشنده ای که حدوداً یک هفته قبل ده ها نفر را در چین روانه بیمارستان کرده بود، به آمریکا نیز سرایت کرد. این ویروس در حال حاضر با نام 2019-nCoV شناخته شده و عضوی از خانواده کروناویروس هاست.

به گزارش رویترز این ویروس توسط مسافر از چین به آمریکا منتقل شده است. حال این بیمار مساعد اعلام شده ولی تحت مراقبت قرار داد. این ویروس اولین بار در شهر ووهان (Wuhan) چین مشاهده شد و تاکنون 6 نفر را به کام مرگ کشانده و حدود 300 نفر را راهی بیمارستان کرده است.

کروناویروس به آمریکا رسید

بیمار مورد بحث چند روز پس از رسیدن به سیاتل با مشاهده نشانه های بیماری و مراجعه به پزشک، از مبتلا شدن خود به ویروس باخبر شد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) خطرناک بودن این ویروس برای ایالات متحده را پایین اعلام کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا از 17 ژانویه بررسی دقیق تر مسافران پروازهایی که از شهر ووهان چین به آمریکا می رسند را آغاز کرده است.

کروناویروس ها اغلب در جانوران یافت شده و پس از تغییر شکل به انسان ها سرایت می کنند. سازمان جهانی بهداشت یکی از فروشگاه های غذای دریایی در شهر ووهان را به عنوان منشاء احتمالی این ویروس معرفی کرده. البته این ویروس افرادی که به این فروشگاه نرفته بودند را نیز مبتلا کرده است.

یکی از خصوصیات این ویروس جدید، شیوع سریع آن است. مقامات بهداشتی چینی انتقال مستقیم این ویروس از یک انسان به انسان دیگر بدون منبع حیوانی را تأیید کرده اند.

در جلسه ای که امروز توسط سازمان جهانی بهداشت تشکیل می شود، در مورد اعلام وضعیت اضطراری جهانی تصمیم گیری خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی