ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد مکانیکی سرفیس نئو چگونه روی صفحه لمسی کار می‌کند؟

سندی که به تازگی توسط مایکروسافت منتشر شده، یکی از کارکردهای جالب کیبورد سرفیس نئو را توضیح می دهد. صفحه کلید این تبلت تاشو فشار دکمه های مکانیکی را به نمایشگر لمسی منتقل می کند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

سندی که به تازگی توسط مایکروسافت منتشر شده، یکی از کارکردهای جالب کیبورد سرفیس نئو را توضیح می دهد. صفحه کلید این تبلت تاشو فشار دکمه های مکانیکی را به نمایشگر لمسی منتقل می کند.

مایکروسافت مهر ماه امسال از سرفیس نئو رونمایی کرد. یکی از قابلیت های جالب این تبلت تاشو، کیبوردش است که به شکل چرخشی قسمتی از مانیتور دوم را پوشانده و فضای باقی مانده را به تاچ بار تبدیل می کند.

پتنت این صفحه کلید سال 2018 تحت عنوان «صفحه کلید مکانیکی پوششی برای نمایشگر لمسی» ثبت شده و در توضیحات آن آمده که فشار دکمه های فیزیکی را از طریق پشت کیبورد به نمایشگر لمسی منتقل می کند.

سرفیس نئو

در ادامه توضیحات پتنت آمده که تجربه کاربری صفحه کلید مجازی به خوبی صفحه کلیدهای فیزیکی نیست. به همین دلیل مایکروسافت برای حل این مشکل سرفیس نئو را به کیبورد فیزیکی قابل استفاده در صفحه لمسی مجهز کرده است.

گوشی سونی اریکسون P800 که حدوداً 18 سال پیش به بازار عرضه شد، از سیستم مشابهی بهره می برد. این گوشی درب تاشویی داشت که با قرارگیری روی نمایشگر لمسی، فشار دکمه ها را به صفحه نمایش منتقل می کرد. ردپای چنین سیستمی را اوایل دهه 80 میلادی و در جوی استیک مکانیکی کامپیوتر 8 بیتی اسپکتروم (Spectrum) نیز می توان دید.

از این ایده استفاده های زیادی می توان کرد. به عنوان مثال می توان به کمک پلاستیک های شفاف، صفحه کلید دارای نور پس زمینه را شبیه سازی کرد یا برخی از کلیدها را به کمک شکاف بین آنها هایلات کرد.

سرفیس نئو و سرفیس Duo در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد. بنابراین هنوز مدت زمان زیادی تا آشنایی کامل با کارکرد کیبورد سرفیس نئو باقی مانده است. البته احتمال دارد مایکروسافت در آینده نزدیک و در کنفرانس توسعه دهندگان خود اطلاعات بیشتری از سرفیس نئو منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • lasmoo
    lasmoo | ۷ بهمن ۱۳۹۸

    لعنتی خیلی خفنه
    اینجوری دیگه نه شارژ می خواد نه وصل کردن بلوتوث خود کیبورد هم به این راحتی ها خراب نمیشه
    البته ممکنه چند چند تا دکمه نزدیک همو همزمان حس نکنه مثل ctrl shift z مثلا

مطالب پیشنهادی