ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکرانوپلن
تکنولوژی

بازسازی هواپیمای محرمانه شوروی توسط یک یوتیوبر [تماشا کنید]

یک کانال یوتیوبی نسخه کوچکتری از هواپیمای محرمانه شوروی در ده ها سال قبل را بازسازی کرده که قادر به پرواز روی سطح آب است. شوروی سابق در دهه ۱۹۶۰ هواپیمای مرموزی به نام «اکرانوپلن» ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

یک کانال یوتیوبی نسخه کوچکتری از هواپیمای محرمانه شوروی در ده ها سال قبل را بازسازی کرده که قادر به پرواز روی سطح آب است.

شوروی سابق در دهه ۱۹۶۰ هواپیمای مرموزی به نام «اکرانوپلن» را در اختیار داشت که می توانست با فاصله اندکی از سطح آب یا زمین به پرواز درآید. اولین عکس ها از این هیولای آهنی که در واقع ترکیبی از کشتی و هواپیما بود، در سال ۱۹۶۷ و از طریق جاسوس ها منتشر شد.

وجود هواپیمایی که با سرعتی خیره کننده روی آب پرواز می کرد، باعث آشفتگی سازمان های جاسوسی آمریکا شده و به سرعت برای شناسایی کامل آن بسیج شدند، با این حال اکرانوپلن عمر چندانی نداشت و پس از سقوط یکی از آنها در سال ۱۹۸۰، رفته رفته بازنشسته شدند.

پس از گذشت ده ها سال از قدرت‌نمایی هیولای روس در دریای خزر، یوتیوبری به نام Peter Sripol با اصرار هزاران دنبال کننده‌اش سراغ بازسازی نسخه کوچکتری از آنها رفته است. از آنجا که توسعه مدل واقعی حتی در ابعاد بسیار کوچکتر نیاز به استخدام متخصصان داشته و  هزینه بسیاری روی دست وی می گذاشت، تصمیم گرفت که هدایت هواپیما مثل پهپادها از راه دور صورت گیرد.

Sripol سطح خارجی بدنه اکرانوپلن را به خاطر کاهش وزن تا حد ممکن از فویل آلومینیوم ساخت و در نهایت توانست آن را روی سطح آب به پرواز در آورد.

این یوتیوبر تنها کسی نیست که به ساخت اکرانوپلن دست زده است. همین حالا هم شرکت هایی در روسیه، آلمان و ژاپن مدل های لوکس و سفارشی از این قایق پرنده را برای استفاده های شخصی و مسافربری در ابعاد کوچک تولید می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی