ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت سود Dell در پی کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی

کمپانی دل اعلام کرده که میزان سوددهی این شرکت کمی با تخمین‌های بازار بورسی وال استریت تفاوت داشته و کمتر از پیش‌بینی‌هاست. علت کم شدن سود این کمپانی، کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در بخش‌‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کمپانی دل اعلام کرده که میزان سوددهی این شرکت کمی با تخمین‌های بازار بورسی وال استریت تفاوت داشته و کمتر از پیش‌بینی‌هاست. علت کم شدن سود این کمپانی، کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در بخش‌‌های اداری و تجهیزات مراکز داده عنوان شده است.

سود خالص این کمپانی در سال مالی ۲۰۲۱، عددی بین ۵.۹۰ و ۶.۶۰ دلار به ازای هر سهم خواهد بود، در حالی که پیش‌بینی کنندگان بازار در وال استریت، سود هر سهم را ۶.۷۲ دلار برآور کرده بودند. همچنین دل انتظار دارد در سال مالی ۲۰۲۱، بین ۹۲ میلیارد الی ۹۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. اگر میانگین درآمد‌های این کمپانی را در نظر بگیریم، با رقم تحلیلگران بازار که ۹۳.۱ میلیارد دلار بود، همخوانی داشته و حتی بیشتر نیز می‌شود.

از آن طرف مدیرعامل این کمپانی، مایکل دل، به بخش‌های مختلف کمپانی خود گفته است که سخت‌افزار گران قیمت‌تر را به مشتری‌ها ارائه کنند. البته اقتصاد نچندان پویا و مشکلات تجاری میان آمریکا و چین نیز مزید بر علت شده‌اند تا فروش تجهیزات مراکز داده، در چین کاهش بیابد. با این حال این کمپانی انتظار دارد در نیمه دوم سال جاری میلادی، تقاضا به حالت اول برگردد.

کمپانی دل

با این حال برخلاف دیگر شرکت‌های این زمینه، مثل مایکروسافت و HP، کمپانی دل تاثیرات ویروس کرونا را روی فروش سخت‌افزارهای خود در نظر نگرفته است. مدیر مالی این کمپانی تام سوییت (Tom Sweet) می‌گوید:

من فکر نمی‌کنم در نظر گرفتن تاثیرات آن چندان توجیهی داشته باشد، زیرا ما ابعاد کلی آن را نمی‌دانیم. ما اجزای تولید خود را کمی جا به جا می‌کنیم. درست است که با تمام قوا نمی‌توانیم تولید کنیم، ولی با توجه به چیز‌هایی که امروز می‌دانیم عمل خواهیم کرد.

با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا، دل انتظار دارد در کل، سود عملیاتی ۸.۹ الی ۹.۵ میلیارد دلاری داشته باشد. در دوره‌ای که با ۳۱ ژانویه به پایان رسید، این کمپانی با یک درصد افزایش درآمد، رقم ۲۴ میلیارد دلار را به دست آورد. سود کلی در هر سهم نیز ۲ دلار بوده که به خوبی با پیش‌بینی‌ها قرین شده بود. البته همان طور که مدیر مالی کمپانی دل نیز گفته بود، فروش تجهیزات زیرساخت مراکز داده با ۱۱ درصد کاهش به رقم ۱۱.۸ میلیارد دلار رسیده است.

بخش کامپیوتر‌های شخصی نیز ۸ درصد رشد داشته و اکنون ۱۱.۸ میلیارد دلار برای کمپانی دل سودآوری داشته است. در کل این کمپانی توانسته سهام خود را با ۴۳.۵۶ دلار در بازار بورس وال استریت ببند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی